SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, February 25, 2012

ungkapan ikhlas dari hati......

Salam...

Masihkah ader lagi ungkapan yg ikhlas dari hati??? bagi saya, pd zaman sekarang.... banyak nyer ungkapan hanya sekadar ungkapan jer.... mungkin bagi tujuan mengampu.. mungkin juga utk menarik perhatian .... atau mungkin juga utk meraih simpati.... kenapa tak jujur dalam melahirkan sesuatu ungkapan.... belajar la mengungkapkan sesuatu itu dari hati... baru ler kejujuran dan keikhlasan tercipta... dan baru terasa nikmat nyer hidup ni bila kepura2an dalam sesuatu hubungan itu dpt dihapuskan......

Sebenarnyer saya baru jer menerima ungkapan dari seseorang yang amat saya sayangi.... berbagai rasa berbaur dalam hati..... gembira, sedih, terharu dan macam2 lg.... saya bersyukur sangat..... sbb saya sentiasa dikelilingi dgn orang yg mengasihi dan menyayangi saya.... Alhamdulillah.... ^__^

Saya minta maaf sbb kadang2 saya juga terpaksa berpura2 biler mengungkapkan sesuatu biler saya terpaksa menyelamatkan sesuatu keadaan.... saya terpaksa... walaupun saya tau akibat nyer saya yg akan tanggung... saya tak de niat pun... tp biler saya diberi pilihan utk membuat keputusan, banyak yg perlu saya fikirkan...... saya minta maaf yer.. saya terpaksa... walaupun ungkapan itu bukan dari hati saya... percaya la, saya terpaksa.... mungkin ker korang pun sama macam saya???

Tp sekarang ni, saya cuba utk mengungkapkan sesuatu dgn kejujuran.... kalau dirasakan cantik, saya puji... kalau dikatakan baik, saya puji... tp kali ni, lebih ikhlas dari hati.....


No comments:

Post a Comment