SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, February 16, 2012

sentap .....

Salam.....

Kenapa la nak sentap2 ni..... susah betul la....cakap mcm ni sentap.. cakap macam tu pun sentap... tu la kan, selagi bernama manusia mcm ni ... keje nyer sentap jer ler!!! kadang2, sentap ni antara sengaja atau tak.... ye la, biler kata2 tu mcm perli2 kiter, mesti la sentap kan??? tp terfikir ke kiter yg mungkin kata2 tu bukan utk kiter ke..... dan yg berkata2 tu pun mungkin tak tau yg kiter tgh sentap ngan statement dia.....mmmm....entah la.....

Tp yg pasti, ari ni saya memang sentap...... biler kesalahan yg saya akui memang saya buat... diumpamakan dgn binatang.... tak pasti kata2 tu lahir dr hati atau amarah.... tp yg pasti, saya memang sentap giler2... tp tak pe, saya ni bukan jenis sentap lama2... esok lusa, saya bleh senyum balik.... tetiba plak teringat kata2 dr ustaz yg memberi ceramah kat ofis saya... katanya, jgn kita umpama seseorang manusia itu seperti binatang... binatang tu kan x de akal... kita yg ader akal ni ler perlu berfikir dulu sebelum menggelarkan seseorang..... entah la....

Biler dah jd mcm ni, saya dah mula mengenali sifat2 manusia yg tak saya ketahui dulu.... besarnyer kuasa tuhan sbb memberikan pengajaran kpd saya hari ni.... Terima kasih Ya Allah !!! Saya juga bersyukur sbb saya dapat menempuh dugaan ni dgn tenang.....

Saya juga mengandaikan yg kata2 dari nya itu datang dari dalang2 yg bergelar 'batu api'... sbb 'batu api' kan selalu memainkan peranan penting dlm mewujudkan perbalahan tp terpulang........ saya tak nak mengutip dosa dr cerita yg saya x tahu sedangkan saya boleh mengumpul pahala dr org2 yg menganiayai saya.....

No comments:

Post a Comment