SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, October 30, 2012

Cemburu ???

As-salam.....


Korang kuat cemburu x??? mesti ler korang ckp x punyer.... kan?? kan??? sebab aper tau x.... sebab perasaan 'ego' membatasi segala nyer... buangkan ler rasa 'ego' tu jauh2... x ke mana pun.... kalau cemburu, katakan yg korang tgh cemburu.... sbb aper?? sebab cemburu tu tanda nyer 'sayang'.... x salah kan tunjukkan rasa cemburu tu pada org yg kiter sayang.... elok gak ader rasa cemburu dlm hati sekurang2 si dia tau yg korang sygkan diorang......

Saya ni kategori cemburu tahap 2 jer.... he3...tahap biasa2 jer....(teruk kan??).... x de ler cemburu sgt tp jgn betul2 wat saya cemburu.... setakat skit2 tu, saya bleh layan lagi tp kalau kaw2 wat saya cemburu... hangin gak kan?? tp susah kot nak wat saya cemburu sbb saya ni jenis yg x amik port sgt part2 feeling ni.... he3.. ye ke??

Satu jer yg ader dalam kepala hotak saya.... 'kalau dia betul2 nak kat kiter, kenapa perlu takut ngan bayang2 sendiri'.... perasaan cemburu tu baik tp jgn ler keterlaluan sgt... bukan aper, takut2 org meluat.... buat ni, cemburu... buat tu, cemburu... sampai x bleh buat aper..... memanjang jer nak cemburu, susah gak.......

Cemburu ni ader positif dan ader negatif nyer...... tp kesan yg ditinggalkan akibat cemburu ni agak bahaya.... so, belajar2 ler mengawal rasa cemburu tu..... kalau diri kiter sendiri tak kawal, siapa lagi.....

Ok la... lain kali cerita lagi ok....^__~

No comments:

Post a Comment