SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, February 6, 2012

jujur dalam diri....

Salam.....

Salah ker bila saya terlalu jujur??? Istilah jujur perlu ader pada setiap manusia..... belajar la untuk jujur... jujur dgn dri sendiri dan jujur pada org lain juga... sikap jujur ni memang susah nak nampak pada mula nyer.... mcm saya juga...

Dulu org susah nak beri kepercayaan pada saya.. mungkin sebab mereka baru mengenali diri saya... mereka tak tau nilai yg ader dalam diri saya.... sedikit demi sedikit saya tunjukkan kejujuran yang ader pada diri saya ... dan alhamdulillah, akhirnya mereka mula percaya pada saya.... bukan mudahkan utk org mempercayai seseorang... hingga mengambil masa dalam beberapa tahun jugak ler.... tapi atas sifat sabar, saya harung segala dugaan dan cabaran......

Jujur ni perlu..... tambah2 lagi dgn jawatan yg saya sandang sekarang sebagai setiausaha..... kalau saya tak jujur pada bos saya, apa kepercayaan bos kepada saya.... setiap rahsianya saya perlu simpan kemas dalam hati saya... saya perlu jujur ngan bos saya... kejujuran itu ler teras kepada segala perkara...

So, pada kengkawan kat luar tu..... tak salah untuk kita belajar untuk jadi jujur.... kalau manusia itu tidak nampak kejujuran anda, ketahuilah bahawa Allah melihat dari atas sana... Wassalam.....

No comments:

Post a Comment