SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, February 13, 2012

bagusnyer dia....

Salam...

Nak citer...... petang semalam amik anak balik dari sekolah... tau ler kan keadaan bebudak kuar dari sekolah kan... sesak ngan bas... sesak ngan kereta2 mak ayah yg amik anak mereka... sesak ngan org meniaga kat tepi2 jalan tu... motor jgn cakap ler, memang banyak......

Masa saya tengah memintas2 kesesakan di celahan2 bas dan kereta tu (saya naik motor.... kan senang....hehehe), ader sorang kanak2 lelaki dlm lingkungan darjah satu atau darjah dua memberi salam sambil tersenyum pd saya.... Ya Allah, sejuk nyer hati saya sambil menyambut salam tersebut.... bagus nyer dia !!! utk umur semuda tu memberi salam pd saya sedangkan saya langsung tak kenal kanak2 tu....

Bagus nya dia.... bagus juga didikan ibubapa nya....  bertuah nya memiliki anak seperti tu...sbb iman kan tak boleh diwarisi... kita yg sesama dewasa ni pun, kalau berjumpa pun jarang memberi salam... inikan pula pada org yg tak kita kenali, lg ler susah nak bagi salam......

Semalam.... disebabkan dgn hanya satu salam tersebut membuatkan hati saya tersentuh utk satu hari..... moga2 hari ni saya bertemu lagi dgn kanak2 tersebut....  rindu nak dengar dia ucapkan salam....."Assalamualaikum"

No comments:

Post a Comment