SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, February 22, 2012

kata-kata tu.....



Salam semua....

Lama tak update blog utk bacaan korang kan??? huhuhu... nak wat cam ner... kekangan masa.... ari ni cuba gak tulis satu citer.... hehehehe.. (sbb biler dah lama tak menulis ni... ader rasa gatai jer jari jemari ni.....) mmm.... ari ni saya agak terbuai dengan satu kata-kata yg saya rasa mcm sedap jer didengar.....

Kata-kata tu 'biar la muka akak tak cantik tp akak ada aura yg buat org suka kat akak'..... wah!! touching giler ngan statement tu...... sbb memang saya akui dari dulu saya dah terapkan dalam diri yg saya tak cantik dari luaran tp saya cuba utk cantik dari dalaman..... Alhamdulillah biler semua orang mula mengakui nyer.... utk memikat hati orang dgn menggunakan kecantikan memang mudah sgt..... tp hubungan tu tak akan lama sbb hubungan itu hanya berlandaskan pada kecantikan jer..... tp kalau kecantikan luaran seiring ngan kecantikan dalaman, itu kelebihan yg Allah dah berikan ......

Seperti saya, masa zaman persekolahan dulu.... saya akui rakan2 saya jauh lebih cantik dr saya... hingga membuatkan saya antara org terakhir yg dipilih utk dijadikan teman..... tp saya ambil positif perkara tu sbb saya selalu bercakap pd diri saya, setiap kejadian Allah ader keistimewaan yg tersendiri.... jd, saya jadi diri saya sendiri dan saya cuba mengenali mereka dgn cara saya tersendiri... dan Alhamdulillah, hingga kini kawan2 saya masih mengingati saya..... cuma masa utk berjumpa agak terbatas dgn kerjaya masing2.....

Berbalik pada kata2 tu.... tersentuh nyer lagi biler kata2 keluar dari mulut seorang lelaki... mcm yg kiter tau, lelaki kan susah nak kuarkan statement mcm tu... tp kata2 tu telah membahagiakan saya... membuatkan saya sukakan kejujuran dalam sesuatu hubungan... asam garam persahabatan... tambah2 lg saya ni kan perempuan...... saya ni suka dipuji (hehehe...) ... terpulang la pada yg mengungkapkan kata2 tu sama ada ikhlas atau tak.... tp dr cara dia, dia memang jujur......

Mmmm..... saya akan sentiasa pegang kata2 tu.... 'biar la muka akak tak cantik tp akak ada aura yg buat org suka kat akak'.... wah !!!!


No comments:

Post a Comment