SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, January 28, 2013

ujian buat saya....

saya tak bleh duga seteruk ni jd nyer biler terkepit pintu....
As-salam....

Seusai saya menulis blog bertajuk 'saya suka', saya dgr jeritan dari syafiq (anak saya)..... melompat2 dia menahan sakit sambil memegang ibu jari kanan.... rupa2 nyer jari nya tu tersepit pintu bilik.... tgk pada raut muka adik saya, fuad, jari nyer dah senget seolah2 mcm tulang dia patah... mak dah awal2 lari dulu sbb tak sanggup nak tgk.....

Saya sebenarnyer tak punya kekuatan utk tgk luka2 mahupun patah2 ni.... ntah mana dtg kekuatan tu, saya peluk syafiq sambil urut2 ibu jarinya.... saya tgk darah dah mula nak membeku dan seolah2 tulang nyer lari.... syafiq meraung, jgn ckp ler.... saya ckp ngan dia, 'abg apit jgn nangis..... abg apit kuat kan....' dan saya terus bawa dia gi hospital selayang bersama adik saya, fuad......

Sepanjang perjalanan ke hospital, syafiq asyik ckp 'mama, sakit mama.....' hati ni dah mula ler nak syahdu biler dia nangis mcm tu.... hati seorang ibu kan??....  saya kuatkan hati, saya ckp pd dia, 'abg apit kuat kan.... abg apit ckp nak jaga mama.... ' pas tu dia angguk tanda faham.... tapi airmata still mengalir.. mungkin menahan denyutan di jari nyer.... saya plak, dah jd macam tu... bawak kete pun selaju yg mungkin... abis semua bonggol saya langgar.... abis semua kete yg bawak slow, saya potong....

Saya sampai hospital selayang tepat jam 10.00 malam.... kelihatan masih ramai org di hospital pd masa tu...... selepas membayar di kaunter pendaftaran, saya menanti giliran dgn penuh sabar.... sambil menanti nombor dipanggil, berfikir saya sejenak.... Allah sedang menguji kesabaran saya utk menempuh situasi seperti ni dan Alhamdulillah, saya punya kekuatan yg saya tak duga.... ye la, dalam keadaan saya lah ibu dan saya lah bapa ni..... saya rasa, saya mungkin kuat..... saya takkan sesekali meminta pertolongan dia... dan saya akan cuba buat sendiri dan saya yakin, saya boleh.... saya kena ajar diri saya utk tidak mengharapkan pertolongan org lain.....

Selepas pemeriksaan dilakukan, saya diminta utk membawa syafiq ke bahagian xray kerana doktor bimbang andai terkena tulang kerana pembengkakan dan colour pd kuku nyer luar biasa.... hati dah mula risau... kelihatan adik saya Hery dtg melawat dan Along x putus2 call bertanyakan keadaan syafiq..... Alhamdulillah, doktor sahkan tidak ader kecederaan serius.... lega rasa hati.... selepas selesai semua nyer, kepala dah mula pusing sbb jam dah dekat pukul 2 pagi dah..... tp terpaksa drive balik sbb adik saya fuad x de lesen, ye la takut2 lewat malam ader roadblock.... sampai umah, mak ngan adik still berjaga.... tunggu kitorang balik.... ntah, hati ni rasa lega sgt.... terima kasih Ya Allah kerana menurunkan ujian buat saya.... mengingatkan saya tatkala saya terlupa.... mengajar saya utk lebih bersedia pd masa2 akan dtg.... Terima kasih Ya Allah...:)

Sekian....

3 comments:

  1. kalau gi klinik mesti doktor akan korek untuk keluarkan darah beku dalam kuku tu... sakitnya ya amat sangat... itu pada yang dewasa ... kalau budak apakan lagi ....

    ReplyDelete
  2. tu la.... sha terus bawak gi hospital sbb kalau bawak gi klinik, confirm2 klinik srh refer hospital... nasib baik semangat syafiq kuat... doktor just kuarkan kuku skit n masukkan balik jer... dgr pun mcm ngeri... nak tgk, memang x sanggup...

    ReplyDelete