SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, January 19, 2013

tolong jgn salahkan takdir....

As-salam.....

Biler duduk sorang2, saya selalu fikirkan masa2 akan datang.... di kala usia menginjak ke 31 tahun.... tertanya2 di lubuk hati 'ini kah takdir hidup saya yg telah tertulis '...... perjalanan yg telah direncana..... yg menguji batas kesabaran dalam hati..... mencipta kematangan tanpa saya sedar....  membatasi jurang pergaulan...... tapi saya tak pernah salahkan takdir.... takdir ini menjadi kan saya dewasa....

Biarpun tubuh dijadikan bahan amarah..... walau hati diseksa secara halus..... walau masa yg panjang menjadi teman..... tak akan sesekali takdir dipersalahkan........ kalau sudah ditimbangcara, keburukan mengatasi kebaikan.... walau berat mcm mana pun hati untuk melepaskan, saya perlu melepaskan..... ini takdir hidup saya.... bukan dendam yg saya pertaruhkan tp luahan yg telah saya tanggung selama ini..... yg juga telah mengaburi mata2 org yg memandang...... yg tak tau penderitaan yg saya tempuh selama ni.... yg akhir nyer saya bebas dari kelompok itu....... jika tidak kerana takdir itu, tak tau di mana saya......

Sesungguh nyer saya dah tak mampu bertahan.... saya juga dah tak mampu menjadi tiang untuk bersandar..... tiang ni dah semakin rebah ke bumi..... sehinggakan mendengar suara pun saya tak boleh apatah lagi bertentang mata..... maafkan saya kerana tiada ruang lagi dihati saya..... saya akui, saya pemaaf.... tapi berikan saya banyak masa utk saya memaafkan...... bukan mudah nak merawat hati yg terluka sekian lama.... luka yg tak tau biler akan sembuh..... maafkan saya... saya tak mampu untuk menerima kembali kerana hati saya sudah tawar.... setawar kopi tanpa gula, setawar masakan tanpa garam.... itu lah yg saya rasa sekarang......

Saya terima segala takdir dgn hati terbuka..... takdir yg banyak mematangkan saya.... dan mengenal siapa kawan dan siapa lawan...... terima kasih..... saya tak akan salahkan takdir hidup saya sebegini dan kalian juga tolong yer.... tolong jgn salahkan takdir....

Sekian.....


No comments:

Post a Comment