SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, January 26, 2013

saya suka....

As-salam....

Saya tau, saya selalu upload gambar2 saya berposing di fb.... saya bukan nak menarik perhatian org.... dan x de niat pun nak memikat sesiapa.... saya suka fesyen, saya suka bergambar, saya suka kecantikan (walaupun saya tau saya x cantik...), saya suka jadi inspirasi ....

Bukan nak menjaja tubuh atau rupa.... saya tau, saya tak secantik mana pun.... tp saya cuba utk tampil bergaya walau aper keadaan sekalipun.... saya nak buktikan, tubuh berisi mcm saya pun bleh bergaya.... bergaya dgn kos yg rendah.... saya tak ler seperti org lain, beli baju kat kedai2 mahal.... saya berbelanja sekadar yg saya mampu beli..... janji nampak selesa dan cantik.... dan 'mungkin' saya berani mencuba walaupun keadaan fizikal saya yg macam ni.....

Tapi kdg2 susah gak.... biler org berisi mcm saya pakai, mesti nampak mcm seksi walhal org lain pun pakai jugak.... susah gak mcm tu.... saya bukan sengaja nak menarik perhatian org cuma mungkin ader bentuk fizikal yg menonjol dan menampakkan seperti seksi.... anugerah istimewa... he3...

Saya suka biler ader org lain menjadikan saya inspirasi utk bergaya.... jgn menyekat keinginan utk berfesyen.... janji kena yakin dgn diri sendiri dan percaya bahawa tubuh anda bleh membawa baju tersebut.... percaya lah, cantik itu bukan saja pd rupa ..... cantik juga bleh dizahirkan dari pemakaian kiter sendiri.... sejujur nyer, saya bukan nak expose kan diri saya dgn mencuri perhatian org lain.... saya tak de ler desperate sgt hingga sanggup nak promote diri sendiri...... cuma saya suka ngan kecantikan....

Sejujurnya, saya suka ngan pujian..... pujian ni yg meningkatkan keyakinan diri kita.... perempuan, kecantikan dan pujian memang tak bleh dipisahkan.... jadi org lelaki kenalah faham kenapa perempuan suker tampil cantik.... bukan utk org lain tp utk kepuasan diri sendiri........ mcm saya gak.... saya bukan nak menggoda mahupun jadi penggoda pada sesaper..... cuma, saya suka ngan kecantikan.... bleh tak tolong terima 'kekurangan' saya part ni.... saya tau, org yg syg diri kiter x nak kecantikan kiter dilihat oleh org lain....  saya faham tu..... cuma saya suka.... tolong terima bleh???

Dan saya akan ingat selalu kata2 dari seorang kawan saya...... 'tak perlu terlalu cantik...... cukup sekadar sedap mata yg memandang....'... jadi layan jer lah gambar2 saya yg berkulit gelap, bertubuh gempal dan berlemak tepu ni.... he3.... ^__~
berkain batik mcm ni kesukaan saya..... konon2  perempuan melayu terakhir...:)

baju colour ni x pernah terfikir nak pakai....

baju raya tahun ni.... 2012

bersama kengkawan masa 'Pencarian Model Dlia Jane Collection'...  

masa pergi kenduri kawin Nizam di Batang Kali

majlis pertunangan adik... 

suka betul berkebaya... masa gi open house umah mak mertua Anie....

gi jenjalan kat Pustaka Peringatan P.Ramlee... pose yg paling suker, letak tgn kat pinggang...

kebaya lagi.... he3... 

skirt kegemaran saya.....  saya rasa seksi biler pakai skirt ni... wakakaka, perasan giler!!

beranikan diri pakai skirt polka dot...  mula2 x confident gak tp biler org lain ckp ok, kira ok ler....:)

nasib baik ader saiz baju ni... rezeki sama kot... hu3.. cuma modify skit bg nampak cantik...:)

seluar yg baru beli.... mencuba2 utk bermain ngan warna....


No comments:

Post a Comment