SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, January 7, 2013

kurus???

trademark : pegang pinggang..:)
As-salam....

Ari ni nak citer skit..... lately ni, ramai yg ckp saya dah kurus.... semalam saya gi kenduri kawin kat Gombak Indah, umah abg ipar along saya.... semua yg jumpa saya, semua terkejut !!! diorang tanya, kenapa kurus ni??? yg tak sedap nyer, x yah ler nak 'ngantar' along saya... nak beza2 kan along ngan saya wat aper.... sentap plak saya ngan mak biler diorang secara direct 'ngantar' along.... kalau saya kat tempat along pun saya bengang... jaga ler hati org sama..... along, along la.... saya, saya la...... x faham !!

Dan ari ni pun ader yg tegur...... mungkin baju ari ni agak mengikut badan kot.... tu yg mungkin nampak mcm kurus tu (letakkan tgn di dada, mata memandang ke atas sambil menjelirkan lidah... hu3...).... ni saya nak bgtau yer, berat saya masih mcm dulu.... x turun2.... mcm mana bleh nampak kurus plak... heran2....

Saya tak diet pun.... cuma saya kurangkan makan nasi jer dan malam nyer, saya amik yg ringan2.... tu jer !! x de istilah diet dalam diari hidup saya..... lemak, kalau memang dah tepu, x bleh wat aper dah..... redha je ler..... gemuk pun cantik gak aper.... kurus ader mende??? he3....tp kadang2 tu biler lapar sgt, bedal gak nasi malam2... hu3... mana bleh tido kalau perut lapar.....

terrrbbbaaeekk...... ^__~
Tp yg saya perasan, skang ni saya suker sgt makan maggi goreng (maggi brand mi sedap... mcm dlm gambar tu...).... sekali makan, dua bungkus.... he3... terror x???  mak pun dah bising2..... mak kata, aper yg sedap sgt (nama pun mi sedap kan?? hu3..) mak yg x makan plak yg muak.... saya, ari2 pun x pe.... saya tau, x baik utk kesihatan tp ntah..... suker layan.... makan ngan anak2, lagi seronok.... suap syafiq, suap syafiqa, suap adam..... hu3... kdg2 spare gak kat umah.... esok nyer biler nak masak, tau2 maggi ni hilang..... biler tanya2, ghuper nyer adik dah masak sbb lapar tgh2 malam... hu3.... perangai saya ni, tolong jgn ikut yer....

Aper pun, kurus ke... gemuk ke.... janji sihat !! tp kalau bleh, jgn kurus sgt dan jgn ler gemuk sgt..... biar ler sedap mata yg memandang dan sedap juga tgn yg memegang...... ha3... gurau jer..... ^__~

Sekian.......

No comments:

Post a Comment