SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, January 22, 2013

Hati...

As-salam....

Hati itu cuma ader satu..... dan hanya seorang saja yg bleh duduki hati itu... mana mungkin 2 atau 3 yg bertakhta..... kalau ader pun, bleh ker bahagi hati itu seadil2 nyer???  sejujurnya saya tak mampu.... utk memiliki lebih dari satu dalam satu masa.... bila hati itu utk seorang, hanya seorang tu la.... saya tak reti nak berpaling utk mencari yg lain.....

Sesungguh nyer hati saya sukar utk ditakluki.... utk memiliki nyer juga bukan mudah... sekali saya memberi hati itu, takkan ader utk kali yg kedua..... tapi kenapa tak hargai biler saya dah serahkan hati saya ni.... saya tahu, hati saya cepat tersentuh... tp kenapa tak jaga betul2..... perlu ker menyakiti ngan kata2 yg x sedap didengar..... dan saya tau, hati saya rapuh.... sbb tu hati saya berubah2.... kdg2 marah, kdg2 syg, kdg2 benci dan kdg2 rindu......

Saya takut andai satu hari nanti, biler hati tu dah tak tertanggung.... menolak semua org yg pernah melintasi hati tu.... membiarkan hati itu kosong tanpa ader sesiapa di dalam nyer..... dan sengaja membiarkan hati tu tidak di isi..... kerana terasa sakit dan perit tatkala memberikan hati itu pd org yg tak pernah menghargai nya..... mungkin hati saya ini utk disakiti.... mudah nyer melukakan hati saya....

Ketahui lah, bukan begitu mudah mengetuk dan membuka hati tu..... bukan cerewet mahupun memilih.... tetapi empunya diri tau..... hati nyer sukar diduga...... hanya org yg betul2 faham akan sabar dgn hati itu..... pemberian hati ni besar kesan nyer pada empunya diri.... menjadikan ia terlalu cinta... melebihi dari cintakan diri nyer sendiri.... faham kan???

Hayati lirik lagu di bawah..... bait2 lirik itu juga antara kata hati itu..... Sekian...




No comments:

Post a Comment