SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, January 2, 2013

bahasa jemari lebih jujur dari kata2....

As-salam....

Saya memang tak pandai berkata2.... ntah ler, takut2 tersalah cakap jer... Biler dah salah ckp, mula ler timbul citer lain plak..... So, dgn menulis ni ler saya mampu meluahkan aper yg terbuku dalam hati.... Sbb tu saya kata bahawa bahasa jemari lebih jujur dari kata2...

saya dapat rasa, biler saya menulis penyampaian itu sampai dan difahami dgn mudah...... Sbb saya gunakan kata2 yg org lain bleh faham... Sejujurnyer, saya puas biler dapat menulis.... kata2 dari hati tu dapat ditafsir dari bahasa jemari ni.... dan saya cuba gunakan bahasa yg semudah mungkin agar org lain x pening biler baca...... He3....

sbb tu, saya jadikan blog ni 'medium' utk merungkaikan isi hati saya.... bahasa2 jemari yg baik dapat menzahirkan kata2 yg indah dari hati... percaya lah kata saya.... andainyer korang tgh marah, cuba tulis kemarahan korang pd sekeping kertas..... Tulis aper saja utk meluahkan rasa marah tu..... lepas tu, In Sya Allah akan berkurang rasa marah tu.....

Pas tu, kalau nak sampaikan hajat di hati pun bleh gunakan ngan cara menulis.... X perlu terlalu tersirat... Cukup sekadar faham dan mudah difahami.... moga hajat tu sampai terus pada hati.... wah!!!! ayat x bleh bla.... Ye la, biler sorang suka menulis dan sorang mesti ler suka membaca kan???

Jangan terlalu banyak berkata2 kerana bimbang kata2 tu tak memberi sebarang kesan..... menulis dgn hati dapat merasai kesungguhan dan keyakinan yg bermakna ..... Percaya lah bahawa bahasa jemari lebih jujur dari kata2.......

Sekian....

No comments:

Post a Comment