SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, January 4, 2013

saya punya keluarga bahagia.....

As-salam.....

Biler ader org ckp yg saya punya keluarga bahagia.... saya terdiam... dlm hati berbisik 'ye ke??' ... dan biler saya belek2 balik gambar dalam facebook, ye la..... betul kata nyer, saya punya keluarga bahagia...... kami sering habiskan masa bersama2.... piknik, BBQ, family day, bowling, wat makan2, stimboat dan mcm2 lagi... terpancar wajah gembira dan bahagia di hati kami sekeluarga... betul la.... kenapa saya tak sedar yer.... mungkin terbiasa ngan suasana begitu....

Saya rasa, menghabiskan masa ngan keluarga adalah perkara normal..... tp di mata org lain, kami adalah keluarga bahagia..... tp tipu la kalau kata kami tak gaduh kan?? cuma cara menangani nyer tu ler.... masing2 dah besar... dah tau perangai masing2... mcm saya, saya jenis malas nak amik port tp jgn jentik saya...... confirm saya jentik balik...... darah pahlawan mengalir dalam diri kan..... ha3... gelak jap !!!

Setiap org ader perangai masing2... biler ader yg panas, pasti ader yg sejuk.... so, dalam keluarga kena ler ader plus minus kan.... tima jer kebaikan dan keburukan diri masing2 ngan hati terbuka.... manusia tak sempurna kan..... dan biler gaduh2 tu, jgn dipanjang2kan.... perangai saya dulu memang mcm tu... he3... dendam kuat sgt.... tp skang ni dah slow skit... cuma kdg2 biler tension dan hot temper tu, terlepas gak bahasa2 yg agak kasar....... tgh cuba kurangkan ler ni.....

Tapi mcm saya ckp dulu.... keluarga saya adalah keluarga yg sarat ngan kasih syg.... biler nak plan mana2 memang sepakat.... last minute plan pun bleh jadi.... mulut biler bercakap memang agak kasar dan nampak mcm kuang ajar..... intonasi suara pun agak kuat... tu yg kdg2 org ingat kitorang bergaduh walhal memang mcm ni..... kdg2 biler pikir2 balik, untung adik beradik ramai ni.... dan yg paling untung, mak lah sbb hujung bulan dapat collect income dari anak2... ha3.... gurau jer!!!

Aper pun, tima kasih sbb prihatin ngan keluarga bahagia saya ni.... sebenar nyer semua org punya keluarga bahagia cuma tak expose mcm keluarga saya kot... he3... lagipun keluarga saya memang suka bergambar dan saya plak agak rajin meng'upload' gambar2 keluarga di fb.... ye la, setiap saat adalah kenangan kan?? ok lah, pelihara ler keluarga bahagia tu dgn sebaik nyer... nak dapat keluarga yg bahagia, kiter sendiri perlu tau cara utk membahagiakan nyer....

Sekian.... ^__~

1 comment:

  1. hai, saya budak baru balajar datang singgah sini..nice blog! jom join GA ni..

    http://www.nabilabiela.com/2013/06/giveaway-i-love-u-chocolate.html

    ReplyDelete