SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, January 25, 2013

saya akan ingat.....

As-salam.....

Masih teringat2 lagi tarikh 10/12/2012 .... hari tu, hari isnin.... kejadian tu saya akan ingat sampai biler2.... maafkan saya, saya memang terkejut dan terkedu masa tu....... tak tau nak ckp aper.... saya tau, saya salah.... tapi biler disoal tanpa saya bersedia.... saya tak tau di mana silap, jawapan yg saya beri..... mungkin ker kemarahan tu terbit dari jawapan yg saya berikan..... maaf, saya betul2 tak sengaja..... Andai masa tu bleh di undur, saya takkan pernah menyakiti hati 'dia'..... saya takkan buat mcm tu.....

Sejujurnyer saya terkejut sgt..... saya tak tau seawal ni saya perlu menempuh keadaan itu.... saya tak bersedia lagi.... maafkan saya andai ader kata2 saya yg menyinggung perasaan.... saya faham perasaan 'dia'.... aper yg 'dia' rasa..... kalau ler saya bleh berdepan, akan saya terangkan segala2 nyer.... saya takkan lari dari masalah..... cuma masa nyer tak sesuai... maafkan saya yer....

Andai 'dia' bleh baca blog saya ni, sejujurnyer saya nak ckp..... saya hormat 'dia'... saya tak pernah menafikan hak 'dia'..... saya terima aper saja keadaan..... cuma berikan saya masa.... utk saya perbaiki diri saya.... utk saya mencari kekhilafan.... perbetulkan aper yg tak betul selama ni..... tp ntah la, x tau di mana silap tu..... masih ader lg ker rasa amarah tu pada saya...... tolong jgn berdendam ngan saya.... saya mengaku, saya salah..... kalau pun tiada 'jodoh' itu, saya x nak langsung perasaan benci, dendam dan marah terbit dari 'dia' yg saya hormat.......

Saya ngan 'dia', jauh beza nyer..... saya sedar siapa diri saya.... atas dasar hormat, saya akan sentiasa mengalah...... walau aper keadaan sekalipun..... saya x berani utk sama2 berada di tahap 'dia' sekarang.... 'dia' jauh lebih berjaya berbanding saya..... saya akan ingat itu.... sampai biler2 pun saya akan ingat....saya takkan mengubah aper2... cuma saya minta, jgn ader simpan lg rasa amarah tu pd saya...... saya manusia biasa... x lari dari buat salah.... bg saya masa utk saya belajar berhadapan dgn masalah saya dulu...

Kalau lah maki tu mampu meleraikan kemarahan di hati, maki lah saya semahu nyer.... saya sedia dengar segala caci maki yg selayak nyer utk saya.... kalau pukul tu juga mampu mengurangkan dendam di hati, pukul lah saya..... biarlah sakit, biarlah lebam sekalipun...... andai itu dapat memuaskan hati.... agar kemaafan dapat diberi atas setiap titip kesalahan yg telah saya buat.... saya minta maaf .... tolong maafkan saya yer.... saya akan ingat.... di mana saya berpijak......

Sekian.....

No comments:

Post a Comment