SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, January 9, 2013

buat hal sendiri....

As-salam....

Heran ler saya..... naper ler suker sgt sibuk hal saya..... buat la hal sendiri.... saya tak kacau org... tp naper suker sgt kacau hidup saya..... heran ler.... saya duduk diam2 pun jadi masalah utk dia.... dia wat je la keje dia..... saya tak kacau pun... kalaupun dia giler kuasa sekali pun, tu dia nyer pasal ler.... dia nak meroyan ker, dia nak jadi 'hijau' ker, dia nak jadi tarzan sekali pun.... lantak dia la.....

Saya tak tau aper masalah saya pada dia.... saya tak pernah kacau keje dia pun.... lagipun saya bukan keje ngan dia.... tak yah ler nak berlagak gunakan kuasa veto tu.... x ke mana pun.... mungkin ker sbb saya tak melawan dan tak menjawab.... tu yg buat dia bengang.... utk makluman 'dia', saya org 'terpelajar'.... tak layan org2 macam dia tu.... harap belajar jer tinggi, akai letak lutut..... ni dah guna bahasa kasar ler ni.....

Tu yg malas nak campur org tu.... tambah2 org mcm dia.... ntah la, saya memang x bleh ngam ngan dia.... muka penuh ngan pura2... hidup mcm 'parasit'... baik ngan org sambil musnahkan hidup org tu..... kesian, sebab tu dia tak ramai kawan.... kalau pun dia ader bengang ngan saya pun, ckp je la... x yah nak sindir belakang2..... heran2..... saya buat hal sendiri pun jadi masalah buat dia.....

Kdg2 rasa tak bleh bernafas biler dia ader..... ntah ler.... cuba gak cari kebaikan yg dia ader tp serius, memang tak jumpa...... sejujurnya, saya bleh buat dia mcm tak wujud je depan mata..... punya tahap mcm tu saya tak suka dia..... walaupun saya tak suka dia pun, saya tak kacau hidup dia..... tp dia, terus2an mencari cara utk meluahkan marah dia pada saya... bleh saya tau, apa salah saya yer?? utk sedapkan hati saya ni, saya rasa mungkin dia cemburu ngan saya.....cemburu pasal aper, tu saya tak tau...... tapi x pe, tak jadi kudis pun buat saya..... saya akan teruskan buat hal saya sendiri..... sbb saya senang macam ni.... tp dia yg tak senang...... he3.....

Abaikan je org2 mcm dia.... tak memberi kesan pun dalam hidup saya.... dah tentu2 saya dapat 'kebaikan' dari 'kejahatan' yg dia cuba buat..... wallahualam......

Sekian......




No comments:

Post a Comment