SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, December 1, 2012

In sha Allah.....

As-salam....

Berat betul dugaan saya... kejap2 happy, kejap2 sedih...... kejap2 sedih, kejap2 happy.... kenapa dia perlu buat saya macam ni.... saya penat sgt nak layan karenah dia mcm ni..... setiap kali 'masa tu' tiba, dia mula ler wat perangai.... wat benda yg menyakitkan hati.... nak ugut2 berbagai.... tolong la jgn seksa saya mcm ni... dah x de ke nilai perikemanusiaan ker dalam diri tu....

Sebagai seorang islam yg dididik cara islam dari kecil, berfikir ler sebelum melakukan sesuatu... jgn ler asyik menuding jari menyalahkan saya dalam masalah ni.... dan selalu berfikir di luar pemikiran..... belajar2 ler istighfar banyak2..... tolong la berfikir secara dewasa.... kiter sama2 dah matang... dah tau aper yg baik dan aper yg buruk.... kiter perlu percaya pada Qada' dan Qadar tuhan..... kalau dah sampai setakat tu, saper kiter utk menidakkannyer.....

Saya penat sgt.... sampai saya rasa nak merayu dan ckp, 'tolong la....jgn la buat saya mcm ni'.... saya dah cukup terseksa selama ni dan tolong la jgn seksa saya lagi.... saya ni dah la kuat berfikir... dan saya x nak masalah ni menaikkan lagi migrain dan darah tinggi saya.... ditambah ngan ugutan2 tak logik dek akal..... jgn la nak racun fikiran saya.... dan x perlu bg saya 3 hari.... saya skit pun takkan ubah pendirian dan fikiran saya..... tolong la faham perasaan saya..... perasaan seorang perempuan....

Dulu.... saya tak tau di mana kepentingan saya diletakkan.... hingga saya semat dalam hati 'satu hari nanti, biler saya dah tak de... awak akan susah'....... adakah doa saya di dengar oleh Allah..... kalau betul itu satu doa, saya nak tarik balik kata2 tu.... x baik kan mendoakan mcm tu..... sejujurnya, saya x nak dia susah... biar la dia ngan cara dia dan saya ngan cara saya..... berilah dia kehidupan yg baik sepertimana Allah berikan pada saya..... walaupun kdg2 saya sendiri pun seolah2 hampir mengalah, tp saya perlu kuat demi org2 yg saya syg..... dan Alhamdulillah, saya dikelilingi keluarga, kawan2 dan saudara2 yg selalu memberi semangat....

Ya Allah, saya tau.... org2 yg selalu bersabar adalah org yg dikasihi Allah.... tp hamba-Mu ni tak kuat... tak kuat nak tempuh dugaan2 seperti ni.... Kau ampunkanlah dosa2 ku dan dosa2 nya, Ya Allah...... permudahkanlah perkara ini.... Aku tak nak mendatangkan aib padaku dan juga padanya, Ya Allah.... tunjukkan kami jalan.... jalan yang benar.....In sha Allah....

'Masa' tu telah tiba.... harap2 berjalan dengan tenang..... setelah hampir 7 bulan saya begini.... saya mahukan pengakhiran yg baik... saya tak mahu dia terus2an memikul setiap dosa2 yg mungkin telah saya lakukan tanpa saya sedar.... dan saya memaafkan setiap kesalahan yg telah dia lakukan pd saya tp tidak untuk menerima nya kembali....... ini jalan terbaik buat saya dan dirinya.... semoga Allah permudahkan nya..... Yg baik tu dtg nya dari Allah dan yg x baik tu dtg nya dari diri kita sendiri.......

Sekian....

No comments:

Post a Comment