SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, December 25, 2012

biler anak2 happy....

anak mama
As-salam....

biler saya belek2 gambar.... saya dapat lihat wajah gembira anak2 saya sepanjang cuti sekolah ni..... alhamdulillah, mungkin keluarga saya x macam keluarga org lain.... dan x semewah org lain.... yg mana cuti sekolah, anak2 dibawa bercuti ke luar negara atau di pusat2 peranginan.... saya sedar kemampuan saya... saya cuba membahagiakan mereka sedaya yg saya mampu....

saya bersyukur sbb dikurniakan dua permata hati yg seakan memahami permasalahan saya.... walaupun kdg2 nakal nyer begitu menguji kesabaran saya tp naluri seorang ibu mengatasi segala nyer.... tiap kali saya nak bawa mereka kuar, saya dapat lihat betapa gembiranyer mereka..... ye la, 5 hari saya bekerja... hujung minggu baru betul2 spent time ngan diorang.....

diorang la harta saya dunia dan akhirat.... doa2 mereka ini lah yg akan mengiringi saya nanti.... In Sha Allah.... saya tau, adakala nyer saya tak bagi atau belikan brg2 yg diorang mintak sbb saya lebih memikirkan kepentingan brg tersebut.... kalau perlu, baru saya beli... ye la, dgn keadaan keluarga saya sekarang... banyak yg perlu saya fikir..... dan alhamdulillah, setakat ni anak2 masih faham walaupun kdg2 yg kecik tu selalu merajuk.... mungkin dia kecil lagi kot..

saya akui, saya punya nasib yg baik.... Allah beri saya anugerah yg tak terhingga buat saya.... utk bersama2 melangkah dan mengiringi setiap perjalanan... x dapat saya bayangkan andai mereka2 ini tiada bersama saya..... mahu saya terduduk dan tersungkur.... dan dunia jadi gelap.... sbb tu, saya cuba gembirakan mereka...... sbb biler diorang happy, saya dapat rasa satu kebahagiaan.... harap2 bahagia ini milik kami selama nyer.....

menjadi seorang ibu adalah satu perasaan yg sgt indah.... melihat senyuman mereka2 ini yg penuh dgn kasih syg.... sentiasa memberi kucupan di pipi saya tanpa dipinta dan ucapan terima kasih yg x pernah lekang dari bibir... tima kasih pada mak sbb menjaga dan mendidik anak2 saya dgn  budi bahasa yg tinggi sepertimana mak didik saya dulu....... dan moga2 didikan itu akan sebati dalam diri anak2 saya..... In Sha Allah.....

Alhamdulillah, cuti sekolah pun dah nak habis..... syafiq pun cam excited jer nak gi sekolah... ye la, happy sebab dapat pakai baju, kasut ngan beg baru.... hu3.... aper pun, yg penting diorang happy... Sekian... ^__~

No comments:

Post a Comment