SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, December 18, 2012

rindu ini menyakitkan.....

As-salam.....

Kalau ditanya aper itu rindu..... x de saper mampu jawab.... tiada istilah yg sebenar biler sebut pasal rindu.... very subjective..... rindu adalah antara satu penyakit hati yg tiada ubat nyer..... tetapi hanya bleh terubat biler menatap wajah org yg dirindu...... itu pun kalau org yg dirindu itu masih hidup lah yer..... hu3... kenapa mesti ader rindu ni yer.... kerana sesungguh nyer rasa rindu ini menyakitkan.......

Kalau bleh, saya tak nak ader langsung perasaan tu dalam hati.... nak buang jauh2.... sbb perasaan tu dah x perlu ader dalam kamus hidup saya...... semua dah berakhir.... macam zalim jer kan seksa hati sendiri biler wat mcm tu.... sbb saya tau merindu dan dirindu ini menyakitkan.... luka yg org lain x bleh nampak tp sakit nya hanya Allah je yg tau.......

Saya x nak jadi perindu..... saya juga x nak dirindu.... dan jgn merindui saya....... itu saja !!! rasa 'rindu' ni betul2 telah mengganggu fikiran.... dan saya x bleh fokus ngan diri saya.... semakin kuat rasa rindu ni, semakin menguji saya.... saya kuatkan semangat... saya dekatkan diri ngan Allah.... habiskan masa ngan baca Al-Quran.... agar rasa rindu itu tidak tempias mengenai hati.... saya tak nak dan saya tak sanggup....

Kalau boleh... biar la rasa rindu ni adalah pada yg selayaknya... yg benar2 memiliki hati ini..... agar rasa rindu itu terbalas.... teringat kata2 dari member di fb.... 'kalau rindukan seseorang baca al-fatihah sambil tgn letak di dada dan berzikir kepada allah dangan niat semoga dia turut merasai rindu kita padanya'........ 

Sekian.....

No comments:

Post a Comment