SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, December 11, 2012

mimpi jadi kenyataan....

As-salam.....

x tau nak cakap aper.... yg pasti, mimpi jadi kenyataan...... tak terungkap sama ada mimpi baik atau mimpi buruk....... biar saya jer yg tau.... akhirnya satu persoalan diminda telah terjawab.... walaupun berat, kalau melepaskan itu yg terbaik maka lepaskan lah..... kalau memang ia milik kita, ia akan dtg kembali pada kita.....

saya tidak mengharapkan aper2.... kerana di hati ini dah tak mampu menerima aper2 pengharapan..... mungkin ke org mcm saya memang x layak diberi sebarang pengharapan dan akhir nyer, KECEWA.....

tima kasih kerana diuji sedemikian rupa..... kdg2 rasa diri ni hina sgt diperlakukan seperti itu.... kalau itu pembalasan atas dosa2 saya selama ni, saya terima dgn redha.... tp tolong jgn hanya menyalahkan saya saja..... x pe la, saya berserah pada tuhan..... biar Allah sahaja yg mengadili nya..... saya hanya insan biasa..

Kdg2 saya terlupa di mana asal usul saya dan dimana saya berpijak.....tima kasih sbb sedarkan saya..... saya terlupa yg saya hanya 'ranting' yg ditiup angin.... saya belum cukup kuat utk berpaut di dahan yg teguh..... dan saya memang tak layak pun utk berpaut kerana dahan yg teguh hanya akan dipaut oleh 'ranting' yg teguh juga.....

biarlah terus2an saya dipersalahkan kalau itu yg bleh membahagiakan hati nyer..... yg menyenangkan hati nyer..... hati saya, biar lah saya simpan kemas2... walaupun sedih, walau mengalir airmata darah sekalipun saya redha.... saya akan cekalkan hati saya...... mungkin Allah akan memberikan ganjaran yg setimpalnya..... In Sha Allah.....

saya tidak meminta simpati..... saya juga tak minta belas kasihan.... cuma sekadar perlukan ruang utk melahirkan perasaan dalam bentuk tulisan selain saya memohon pada-Nya..... saya tak pandai berkata2... tp saya hanya manusia biasa yg punya hati dan perasaan....

Sekian..... sampai jumpa lagi....

No comments:

Post a Comment