SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, December 16, 2012

ronggeng di kampung Anie.....

As-salam....

Disebabkan musim buah semakin menjadi2 dan ajakan member ofis, Anie ke kampung nyer menambahkan keterujaan nak balik kampung.... seronok dok kampung ni... tambah2 kawasan felda.... uuiissshh, memang best.... apply cuti awal2 sbb takut cuti x lepas kan.... hu3...

So, pada 07/12/2012 hari Jumaat jam 12.00 tgh malam.... selepas bekerja, bertolak ler kitorang sebijik kete ke Felda Chegar Perah, Pahang..... perjalanan mengambil masa hampir 3 jam setengah.... walaupun dalam keadaan berhimpit dalam kete tp rasa excited mengatasi segala nyer..... saya bawa kedua2 permata hati saya... maklum ler cuti sekolah..... yg tergelak nyer ...... saya, belum sampai Genting Sempah dah tido.... mmg x bleh jadi co-pilot langsung.... hu3... mungkin kepenatan bekerja di siang hari telah membawa ke malam... nasib baik Anie terjaga sekejap2 kerana bimbang suaminyer, Wan drive sensorang..... saya, hampeh... dah dekat nak sampai baru terjaga..... hu3....

Sampai je kat kg Anie, pandang keliling..... bisik hati, sunyi nyer.... mana tak sunyi, jam dah dekat pkl 4 pagi.... ayam pun tgh tidor lagi.... wakakaka.... seusai bersalaman ngan mak anie, anie prepare utk makan.... x tau ler nak kategori mkn malam atau supper atau sarapan.... ha3... aper pun, saya kategorikan sebagai sahur.... lalalala... ye la, makan nasi berlauk pagi2 buta kan???

Sejujur nyer, anak2 saya yg paling happy biler balik kampung Anie.... nasib baik ader anak Anie, Miya jadi kawan pd anak2 saya..... pagi2, si syafiq ikut ayah Anie gi collect buah2.... main bola, main badminton.... ye la, kawasan umah luas..... budak2 kan suker.... keliling umah penuh ngan pokok buah2an... ader rambutan, durian, tebu, pisang..... terserlah rasa happy kat muka syafiq n syafiqa.....so, biler anak2 saya happy... saya pun turut sama happy..... itu kebahagiaan yg sebenar....

Ari sabtu, disebabkan mak Anie kuar bekerja..... tghari tu Anie masak special.... ader ayam masak merah, sambal tempoyak, sup sayur, ikan goreng dan aper lagi yer??? .... beruntung mak Anie sbb punya anak pompuan yg agak ramai.... ringan skit nak wat keje.... tgk adik2 Anie, berbisik gak kat hati 'lawa2 gak adik Anie ni'..... tp semua mcm malu2, ye la first time jumpa kan..... mesti ler malu2.... yg saya ni jer wat perangai selamba badak.... hu3.... makan ramai2, duduk bersimpuh, memang terasa suasana kampung tu..... walaupun saya dibesarkan di KL tp jiwa kg masih ader lagi dlm hati ni tau.....

Ptg tu, sajer2 tunjuk skill wat donut utk minum ptg sementara menunggu malam utk BBQ.... sajer suker2... wat cocktail lagi... mkn kat luar umah... alamak, best nyer..... kalau kengkawan lain ader, mesti lagi best.... lain kali yer Anie.....hu3.... :)

Ari ahad, pagi2 lepas solat subuh.... saya terus ke dapur wat mihun goreng n nasi goreng.... kesian tgk Anie.... x cukup tido sbb anak nyer x mau tido malam nyer tu..... jadi, saya pandai2 ler cari barang kat dapur... nasib baik jumpa... ha3.. memang wat mcm dapur sendiri ler... usha2 gak takut ader katak.... biasa ler, kampung mesti ler ader kan??? tghari kitorang masak sesamer.... menu menarik.... asam tempoyak rebung ngan ikan talapia, sambal sotong petai, sup sayur, ikan goreng ngan sambal belimbing besi....

Kitorang gerak balik dalam pkl 4 ptg.... ayah ngan mak Anie bekalkan mcm2 buah2an dan yg saya paling suka adalah tempoyak.... pure lagi.. tanpa campuran aper2... huiiissshhh, tempoyak memang x bleh tolak.... Aper pun, layanan dari keluarga Anie betul2 bertakhta di hati..... tima kasih atas segala kasih syg yg diberikan.... tak ader rasa terkurang pun.... rasa terlebih2 lagi ader la.... Insya-Allah, lain kali jika ader rezeki dan umur panjang, saya pasti akan ke sana lagi.....jadi, tgk2 ler gambar kat bawah ni.....

makan rambutan.... pose tetap pose...^__~

minum ptg ngan donut...

mahligai yg tersergam indah...:)

aper pun.... tetap nak pose gak!!

mak Anie di tgh2...

BBQ time....

blackpepper sauce n cocktail...

gigih wan bakar ayam sensorang sbb x de geng... hu3.. cian iye..:)

menikmati BBQ...

nak jugak... ha3..:)

rambutan yg baru dipetik....

rambutan merah.... gigih ayah Anie petik.. tima kasih pak cik!!

rambutan yg memanggil2 utk dipetik...

dah pandai makan.... mesti ler pandai bersihkan kan??

donut time...


alolo... baik ler plak diorang ni...

kami tiga beranak...:)

wan, suami Anie with Maya Qaizarra...

aktiviti ptg sabtu... badminton..


nak balik dah....






Sekian.....:)


No comments:

Post a Comment