SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, November 27, 2012

berpaut pd dahan yg teguh....

As-salam....

tetiba teringat pesan kawan pada saya...... kenapa perlu berpaut pd dahan yg rapuh??? tp berpaut lah pada dahan yg teguh... jadi saya pegang kata2 nya untuk menjadikan saya terus kuat dlm menempuh liku2 kehidupan.... saya besyukur sgt tatkala saya dirundung permasalahan, kawan2 masih setia bersama saya memberi kata2 semangat yg tak putus2.... dan mereka2 ini tak layak digelar sekadar kawan tp SAHABAT...... susah nyer nak mencari sahabat pada zaman sekarang..... dan Alhamdulillah, saya masih dikelilingi org2yg prihatin dan masih ader nilai persahabatan dalam diri.....

Berbalik pada berpaut pada dahan yg teguh tadi.... betul, kalau kita berpaut pada landasan yg betul, kita tak akan mudah jatuh dan cepat tersasar dari sasaran yg telah kita buat..... saya akui, saya terkadang alpa dgn duniawi hingga ada perkara yg tercicir di sana sini.... itu memang silap saya yg saya x sedari..... tp syukur sbb saya punya kawan2 yg cepat menyedarkan dan mengingatkan saya.....

Saya tau, saya belum ader dahan yg betul2 teguh utk saya berpaut.... tp sekurang2nya ader ranting2 yg selalu ader utk saya.... rasa terharu sgt biler dikelilingi ngan org yg syg saya tanpa saya sedar.... tima kasih yer..... tima kasih sbb tak pernah jemu memberi kasih syg kalian pd saya.....saya kan 'kekurangan kasih syg'......  ditambah plak ngan manja..... he3.... geli2 jer dengar kan....

aper pun, bermula dari hari ni..... saya perlu berpaut betul2 agar tidak terjatuh dan andainya satu hari nanti saya hampir terjatuh, saya tau..... ader ranting2 mahupun dedaunan yg akan menyambut....

sekian.....

No comments:

Post a Comment