SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, December 21, 2012

biarlah rahsia....

As-salam.....

Ha3.... kata, biarlah rahsia... naper nak citer plak kan??? mmmm... kdg2 rasa berat gak keje jadi secretary ni.... macam2 rahsia yg ader dalam kepala hotak ni.... ikutkan, saya bukan suker nak amik tau hal org... lantak diorang ler nak buat mende.... selagi mereka2 ini tak mengganggu hidup saya, teruskan hidup kalian ngan cara masing2..... saya x suker ganggu..... tp biler dipikir2 balik.... atas tugas ni, banyak juga yg saya belajar.... saya belajar rentak hidup org tua, org muda dan perangai manusia..... sikit sebanyak saya jadi matang tanpa saya sedar......

Bersyukur sgt sbb saya masih bleh berfikir dgn siapa saya harus percaya.... dan saya, menjadi di antara org2 yg dipercayai... saya cuba jadi sejujur mungkin walaupun mungkin kdg2 ader kengkawan yg tidak jujur pada saya....... tu, terpulang la... hak individu kan..... sbb saya percaya, sesuatu hubungan adalah berlandaskan kejujuran.......

Rahsia tetap rahsia..... ikutkan mcm2 yg saya terima tp terpulang pada saya utk menilai seseorang itu.... saya hanya beranggapan bahawa org begitu mempercayai saya sbb itu mereka2 ini berani bercerita tentang rahsia mereka dan saya..... dengar dan cuba faham..... saya selalu dgr rungutan org ni pd org tu, umpatan org tu pd org ni..... tp Alhamdulillah, selama hari ni mana2 citer yg x patut saya sampaikan, memang saya x kan citer.... sbb saya takut akan timbulkan perbalahan.... tp kdg2 tu takut gak kalau2 terlepas citer.... sbb saya kan manusia biasa...

Mcm ari ni, saya hampir terlepas satu rahsia.... hu3... nasib baik x kena marah.... sumpah, saya memang tak sengaja.... lagipun, saya memang x dimaklumkan ader rahsia di sebalik tu.... sorry......... fuhh, nasib baik rahsia tu x terbongkar.... kalau x, mau kecoh gak ler........

Kadang2 saya rasa, saya ni jujur sgt.... org wat aper kat saya pun, saya terima jer... org kata aper kat saya pun, saya diam jer..... walaupun ader yg kata saya dipergunakan... x kesah la.... selagi ia bernama rahsia, maka biarlah rahsia.... amboi, mcm lagu Siti Nurhaliza jer..... ha3..... aper pun, setiap org ader rahsia masing2.... dan saya juga ader rahsia saya sendiri.... tp kalau dah diceritakan rahsia itu, maka bukan nama 'rahsia' lagi la kan.....

Tapi biler difikir2 kan..... kalau perlu cerita, cerita la.... tp pastikan bercerita pada org yg betul kerana bimbang rahsia itu akan mengaibkan diri sendiri atau org lain.... tp selagi bleh tangani sendiri, baik pendamkan ajer rahsia tu......

Sekian......

No comments:

Post a Comment