SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, December 25, 2012

terapkan rasa percaya dalam diri.....

As-salam...

tetiba malam ni mcm ader mood jer nak tulis blog.... hati rasa mcm tenang skit... In Sha Allah, cuba mengatasi semua ngan rasa tenang.... betul, saya perlu terapkan rasa percaya dalam diri... kalau x de rasa percaya itu, hati saya penuh ngan ragu2.... biler hati ragu2, mula ler membuat andaian sendiri.....

terima kasih sbb x pernah penat memberi ruang utk saya.... utk saya menumpang di satu sudut.... sudut yg org lain x mampu lihat dan takluki.... terima kasih juga sbb tak pernah berhenti menjaga dan menyayangi saya..... terima kasih sbb berjaya tanamkan kepercayaan itu pada saya yg hampir putus harapan....

saya tau, biler emosi mengawal hati.... ketidakpercayaan itu wujud di celah2 perhubungan... yg menjadikan ia semakin longgar dan jauh..... walaupun tatkala itu perasaan menyesal mula sedikit timbul.... dan mengizinkan hati utk mula membenci..... mulut ler yg banyak main peranan.... sengaja meluahkan kata2 yg tidak sedap didengar...... sambil air mata mengiringi seolah2 tidak setuju ngan kata2 tu..... tapi itu lah.... sebanyak mana pun mulut berkata2, hati tak mampu menipu....

duhai hati.... tolong ler ader rasa percaya.... tanamkan lah benih2 percaya itu... biar tumbuh pokok2 kepercayaan..... agar daun dan ranting yg ader sentiasa kuat berpaut walaupun ditiup angin kencang sekalipun...... In Sha Allah, selagi kepercayaan itu ader dalam hati.... hubungan itu takkan goyah.... selain kepercayaan, siramkanlah juga ngan kesetiaan, berterus terang dan saling menjaga di antara satu ngan yg lain.....

maafkan saya andai saya sengaja membiarkan emosi mengawal hati..... dan juga sengaja menyakiti tanpa saya sedar...dari bentuk kata2 dan perbuatan....maafkan saya yer.... tolong jangan putus asa.... saya kan 'kekuatan'.... hidup boleh diteruskan jika ader 'kekuatan' tp biler 'kekuatan' pun x ader mcm mana nak teruskan hidup.....

Sekian.....

No comments:

Post a Comment