SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, November 4, 2012

lesung pipit, anugerah Allah....

As-salam.....

Lesung pipit..... saper ader lesung, cer angkat tangan... he3... (x angkat pun x pe... saya x nampak pun...^__~)  Alhamdulillah, saya di antara yg bertuah kerana memiliki 'anugerah' Allah ini.... x tau dari mana... tp yg pasti, ayah dan mak x de pun lesung pipit..... cam ner saya bleh ader?? mungkin 'kenan' kot masa mak mengandungkan saya... adik saya yg ke-4, Hery, pun ader gak lesung pipit.....

Teringat dulu masa sekolah... org cakap, ader lesung pipit ni cacat... ha3... sbb x semua org ader lagipun 'ia' seolah2 lubang kat pipi... tu ler sbb diorang ckp cacat.... x kisah ler kan.... janji saya ader, ko ader??? ha3....

Bersyukur sgt sbb biler adernyer lesung pipit ni telah melengkapkan 'senyuman yg x berapa manis' ni..... sbb tu, senyuman ni mahal.... he3.... nak tgk lesung pipit ni, tolong bayar di kaunter dulu yer... wakakaka.... harga hantaran pun termasuk ngan harga lesung pipit ok.... ha3... ayat x bleh bla.....

Ini lah kelebihan yg Allah beri pada saya... dan kalian juga ada kelebihan masing2 .... cuma nampak dgn x nampak jer.... saya bukan nak bermegah mahupun berbangga... tp saya sekadar berkongsi cerita.... dan mensyukuri nikmat yg Allah beri.... jgn menilai aper2 yer kengkawan....

Dulu saya x tau aper function lesung pipit ni... tp skang ni, biler senyum jer mesti ader 'org' tu tegur... 'eiii, lesung pipit' ..... mmm, sbb tu skang ni kena banyak senyum.... sbb dah ader pecinta lesung pipit ni... Tima kasih Ya Allah......

Sekian, sampai jumpa lagi..... ^__~

No comments:

Post a Comment