SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Saturday, November 10, 2012

Majlis Hari Lahir Syafiq & Syafiqa.......

As-salam.....

Ari ni nak story pasal birthday permata hati saya, Muhammad Syafiq & Maisarah Syafiqa pada 03/11/2012 ari sabtu ari tu...... sememang nyer saya plan nak wat hari jadi diorang tahun ni... disebabkan birthday syafiq pada 11/09 dan syafiqa pd 31/10, so saya decide nak wat serentak.... save budget skit... he3.... (kedekut betul mama nyer yer....)

Jadi, kena pulun skit ler cari duit lebih sbb nak wat majlis makan2.... nak ajak kengkawan syafiq, kenalan saya dan kenalan keluarga.... jd budget agak besar....... x kisah ler sbb saya memang suker menjamu org makan...... dan yg paling penting, anak2 saya gembira.... itu je yg termampu saya berikan selain kasih syg seorang ibu..... Alhamdulillah, rezeki murah selepas saya diberi tanggungjawab utk menjadi emcee pd Majlis Pencarian Model Dlia Jane Collection ari tu.... dapat ler imbuhan yg mampu menanggung segala kos pada majlis ari jadi ari tu...... syukur sesangat dan tima kasih pd Kak Nor......

Sejujurnya Syafiq yg paling excited dan hampir setiap hari bertanya bila majlis ini akan diadakan..... mungkin sbb dia dah bleh berfikir..... syafiqa hanya menurut jer aper yg abg nyer wat..... bertemakan warna merah atau hitam, syafiq, syafiqa dan saya pakai ler baju ikut tema tersebut... ala, sekadar suka2 ......

Menu pada ari tu, saya yg tentukan..... mihun sup, pulut kuning ngan rendang daging, donat coklat, muffin coklat, nugget, cocktail, agar2 santan dan buah tembikai (di sponsor oleh pak lang n mak lang... tima kasih !!) .... cuma ader penambahan pada mee kari (yg di sponsor oleh mak saya.... tima kasih mak !!!).... menu ni dipilih sbb saya nak pastikan semua anak2 kecik bleh sama merasai makanan yg disediakan.... mohon maaf sbb gambar mmg tak banyak sbb kamera rosak.... jd mana yg ader jer ler yer.....^__~

Demi kegembiraan anak2 saya, berbekal kudrat tulang empat kerat saya ni..... saya siapkan goodies utk kanak2 dulu..... dan hampir kesemua menu tersebut adalah hasil dari air tangan saya.... cuma mee kari dan pulut jer, mak yg wat..... saya tak nak mak penat.... jd, dgn x cukup tido saya masak rendang daging dan muffin coklat terlebih dahulu....... hingga hampir pkl 3.00 pagi baru bleh tido sbb takut tak sempat memasak nyer keesokkan hari...... Alhamdulillah, semua berjalan dgn lancar.....

Oleh kerana suka wat keje kelam kabut, membuatkan jari kelingking kaki saya tersadung pada bucu kaki meja.... masa tu, nak pasang belon... hu3... sakit nyer Allah jer yg tau.... tp malas nak layan rasa sakit tu, saya teruskan jugak...... alih2 ari Ahad bengkak.... x pe, saya kan kuat.....he3...:)

Pada yg hadir ari tu, tima kasih bebanyak.... saya menghargai setiap kehadiran kalian... mohon maaf andai terkurang layanan, termasin makanan, termanis minuman..... atau aper sajer... mohon maaf yer.... kalau badan ni bleh dibelah2, Insya-Allah masalah tu x kan ader...... tp aper la daya saya..... saya ler ibu dan saya ler bapa.......

Sekian..........

No comments:

Post a Comment