SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, November 26, 2012

beralah, kalau itu yg terbaik......

As-salam....

Beralah atau mengalah adalah maksud yg sama......  x de beza pun... tertanya2 dihati, perlu ker saya beralah... beralah demi untuk kebaikan...... saya dah tak sanggup nak berdepan ngan keadaan mcm ni... keadaan yg sering mengganggu fikiran saya........ yg sentiasa berlegar di kepala otak ni.....

Tapi, sejujurnya saya tak sanggup nak beralah.... saya perlu teruskan dgn aper yg telah saya pilih.... tapi saya tak kuat... hati saya rapuh... saya pernah ckp ngan diri sendiri, aper pun jadi lepas ni saya perlu tempuh... saya yg pilih jalan mcm ni......

Tp.... Takkan saya hanya mampu 'pandang' tanpa berdetik aper2 di hati saya.... saya perempuan... kalau dah bahagia, kenapa saya perlu menghancurkan kebahagiaan tu.... mungkin beralah adalah jawapan terbaik.... saya x sanggup nak tgk keadaan menjadi lebih teruk..... saya x nak jadi mangsa atau pemangsa... saya tau, walaupun beralah tu pahit tp yg pasti ader manis pada pengakhiran nyer... Insya-Allah....

Dan aper yg bermain di fikiran saya skang adalah BERALAH......tu jer.... tolong faham saya dan faham keadaan saya...... saya bukan sengaja.... setiap aper yg saya buat bersebab.... maki lah saya... caci lah saya.... nak pukul pun pukul la... nak tampar pun tampar la.... kalau itu yg memuaskan hati......

Tp yg pasti, aper yg telah terjadi selama ni..... saya ikhlas.... dan bukan sesuatu yg sia2.... tak terdetik pun rasa menyesal....... sesungguh nyer berat untuk membuat keputusan ini..... saya tau niat saya baik.... Insya-Allah, niat yg baik akan dapat ganjaran yg lebih baik..... terima kasih atas segala nyer....

No comments:

Post a Comment