SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, November 14, 2012

Merah, buat org marah......ha3..:)

As-salam.....

Hari minggu ari tu...... pegi majlis perkahwinan sepupu tersayang, Fadzreen di Sri Segambut..... masa mula2 Fadzreen ckp tema merah putih.... dah tepuk dahi dah.... he3... ye la, ngan tone kulit yg agak gelap.... nak pakai plak colour merah..... bleh imagine x??? mula ler berkira2 nak pakai baju colour putih ngan 'stiletto' colour merah.... tp mcm x berani jer.....

Last2, gi First Lady try ler sehelai baju colour merah bertatah batu putih di dada lengan dan kaki baju .... tgk mcm dah kena sbb dah ikut warna tema..... tp mcm was2 jer nak beli.... letak balik kat rak baju.... sambil mata kerling2 kat Parkson kat sebelah nyer.... dlm hati berbisik 'mana ler tau, kot2 kat dalam Parkson ader lagi cantik.....' . So, saya pun gi ler masuk Parkson nak usya2 kot2 ader baju merah yg menarik perhatian saya yg agak cerewet ni.... mmmmm, hampeh !! x de pun jual baju kurung....

Tanpa fikir panjang.... saya gi balik First Lady dan terus amik baju tu then gi bayar.... nasib baik kat luar tu ader stall jual tudung... pilih2 dan beli.... saya x suker sarat2.... cukup ngan like2 jer.... simple tp cantik...(cantik ke??).... he3.... tak kisah ler, janji saya semangat demi sepupu tersayang......

So, pada hari ahad tu... saya bersiap agak awal sebab nak mekap2 skit.... ye la, nak nampak lain skit dr biasa....(walau hakikat nyer sama jer...).... lebih excited lagi biler semua adik beradik dan ipar duai sama2 pakai merah termasuk mak ngan ayah..... kitorang mmg selalu x menghampakan tuan umah..... betul x??

Majlis perkahwinan tu memang meriah.... memang mengikut tema - merah + putih..... dan ditambah plak ngan sudut karaoke yg disediakan.... mmg x senang duduk ler kitorang.... saya, adik2 dan sepupu saya Munirah memang suker karaoke..... jd, mmg pucuk dicita ulam mendatang la yer...... kitorang ler yg menyanyi bersilih ganti.... dari slow ke rancak... dari rancak ke dangdut... wah !!!

Sebenarnyer yg paling penting.... masa ni ler kiter dapat berjumpa sedara2 yg dah lama tak jumpa... mula2 ler kenal sedara2 belah mak yg langsung x pernah kenal.... suai kenal... bertanya khabar... bertukar2 citer.... lazim dan lumrah masa kenduri macam ni.... best sebenarnyer biler kiter bercampur macam ni.....

Ok ler.... sebenarnyer tajuk jer mcm poyo2 jer tp citer nyer x de aper pun.... he3..... sambil2 tu layan2 ler gambar sepanjang saya kat kenduri tu....:)

merah..... buat org marah...:)
bersama adik ipar, efa.....

keluarga besar saya....^__~

ipar duai saya, Fini dan Efa and my beautiful princess, Syafiqa.....

dari kiri : etot, enoi, mak su, mak ngah dan mak.... 

dalam kete pun jadi ler....:)

permata hati saya.....

bersama adik lelaki saya...... karok time...:)
 Sekian.... sampai jumpa lagi....^__~


No comments:

Post a Comment