SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, November 13, 2012

Jadi emcee...... (tp bukan MC Hammer ok)... ^__~

As-salam....

Terlupa.... entri ni sepatutnyer diterbitkan... jd, saya mengotakan janji yg telah dibuat sebelum ni.... Jadi emcee??? tau x emcee tu aper...... he3... pengacara majlis ler.... korang terkejut x yg saya ader bakat dalam bidang pengacaraan..... kalau korang terkejut, saya lg ler terkejut..... he3....

Sebenarnya saya dipertanggungjawabkan oleh Kak Nor iaitu empunya Butik Dlia Jane Collection utk menjadi pengacara bagi majlis besarnyer, Pencarian Model Dlia Jane Collection 2012/13..... saya berbesar hati walaupun agak gugup sbb x pernah mengacara majlis formal seperti ni.... Sebelum ni pun cuma jadi pengacara di majlis perkahwinan adik saya.... itu pun berpasangan.... tp, kali ni saya mencabar diri saya sendiri utk menguji tahap keberanian yg ader dalam diri.... saya sediakan task tu sendiri sambil membayangkan situasi yg sebenar.... rasa2 mcm pembaca berita pun ader... ha3...

Disebabkan majlis tu dihadiri oleh model2, org2 yg mementingkan imej..... saya x nak terkecuali... sambil berpakat ngan kengkawan utk nampak lain pada hari tersebut.... kitorang decide nak pakai long dress.... biler lg kan??? walaupun fizikal x mengizinkan, habis satu pusat Selayang Mall kitorang redah kasi pecah... he3.... akhirnya jumpa baju yg berkenan.... warna biru... x pernah terfikir pun nak pilih colour tu sbb ngan fizikal saya yg agak besar ni, saya lebih terarah pada colour2 yg agak gelap... utk sembunyikan 'lemak2 tepu' yg saya simpan selama ni....wakakaka.....

Sejujurnya.... mula2 tu, saya x yakin nak pakai long dress ni sbb betul2 mengikut bentuk badan...(ye la, badan bukan nyer lawa sgt pun..... ) tp lepas pakai depan mak dan mak kata elok jer.... so, berani ler skit.... nasib baik ader 'girdle' yg mampu menyembunyikan 'lemak2 tepu' tu .....

Alhamdulillah..... majlis tu berjalan dgn lancar walaupun ader sedikit kesilapan yg dilakukan oleh saya.... maafkan saya yer Kak Nor.... tp good feed back dr kengkawan... tima kasih... dan paling penting, saya terharu biler ader kejutan yg menanti saya... tima kasih gak....

Kat bawah ni gambar2 sepanjang majlis tu......

tgh bayangkan diri dinobat Ratu Cantik... wah gitu !!

bersama winner, Zaete Zafran

di pintu masuk majlis tersebut.....

posing2 with yg beloved friend, Anie.....

konon2 gaya seorang model.....

with Kak Long hanim yg banyak membantu pd ari tu... TQ...

tea time with Kak Pisah and Anie

with my boss, Kak Nor (baju purple) dan finalis, Zafirah....

Sekian......^__~

No comments:

Post a Comment