SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, November 25, 2012

saya perlu belajar.....

As-salam.....

Saya ni terlalu banyak sgt berfikir.... x salah kan?? banyak yg perlu saya belajar.... belajar mengawal kemarahan, belajar mengawal kewangan, belajar mengawal keadaan, belajar utk menjadi org yg lebih matang...... dan lebih2 belajar mengawal emosi diri.... tapi bleh tak faham situasi saya??? saya tak suker bergantung pada org lain....

Dgn keadaan saya skang, saya perlu tau semua.... biler saya terlalu bergantung, saya bukan ler sekuat mana pun..... saya memang dah diajar supaya berdikari dari dulu... dari zaman anak dara, masa tempoh berkahwin sehingga situasi saya skang...... saya bukan x nak org lain masuk campur dalam kehidupan saya cuma saya nak korang tau, saya tak nak terlalu bergantung pada org lain.... itu jer.... jgn ler mengandaikan aper2...

Sebab tu, kadang2 terlihat kedegilan saya biler saya terpaksa buat sesuatu yg saya tak suker... dan sering memberi seribu alasan..... ye la, biler di suruh buat benda yg saya x suker, mula ler saya jadi mcm protes... maafkan saya kalau ader yg terasa biler mana saya seperti tak mendengar kata atau buat muka..... saya tak nak org simpati ngan saya.... saya x layak untuk diberi simpati... tolong fahami saya.... saya dalam tempoh belajar untuk membina kembali kehidupan saya.... yg saya perlukan hanya semangat dari segi kata2 dan perhatian... bukan nyer bergantung pd seseorang utk hidup..... bantu saya... bantu saya untuk menjadi lebih matang....

Fahami saya yer..... saya tau, mungkin ader yg berniat baik pada saya... cuma saya perlu belajar sendiri...... x nak bergantung bukan bermaksud x bleh membantu..... cukup ader di belakang saya tatkala saya perlukan seseorang....

Sekian.......

No comments:

Post a Comment