SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, June 5, 2012

Permata dihati......

As-salam.....

Ader dua permata di hati saya..... Muhammad Syafiq dan Maisarah Syafiqa.... harta yg x ternilai....rasa bersyukur saya panjatkan pada IIahi kerana mengurniakan sepasang anak untuk saya... mereka la pengubat dan penawar di hati saya..... saya bersyukur sgt hadirnya mereka dalam hidup saya.... saya akui, mereka agak hyper tp saya terhibur....

Muhammad Syafiq, abg yg sangat sygkan adik nyer..... Syafiq bleh diharapkan untuk menjaga syafiqa.... walaupun sekarang umurnya baru menginjak 7 tahun tp dia punya sifat melindungi.... walaupun kadang2 dia agak nakal dan kuat mengusik.... tp saya percaya, dia mampu menjaga saya dan adik nya satu hari nanti...... saya mendoakan yg terbaik buat syafiq..... saya cukup terharu kerana ucapan terima kasih tak pernah lekang dari mulut syafiq.... walau mcm mana marah sekalipun saya pada dia, biler 'ungkapan' tu keluar.... tetiba hati saya jadi lembut..... saya berdoa agar dia menjadi pembimbing pada saya dan syafiqa.... doa itu tak pernah lekang dari mulut ni..... saya harap dia faham dan mengerti aper yg terjadi selama ni dan janganlah dia menghukum saya atas aper yg telah saya buat pada keluarga ni..... Mama sayang abg apit.... Mama nak yg terbaik buat abg apit.... Syafiq selalu ckp 'Abg Apit nak jaga mama ngan adik'.... hati ibu mana yg tak tersentuh biler anak sebesar ni mampu utk mengungkapkan kata2 tu.........

anak bujang saya........

Maisarah Syafiqa, anak dara saya yg banyak ikut perangai saya...... dari bentuk muka pun, dia lebih iras saya.....Syafiqa juga seorang yg penyayang..... mungkin sbb maksud nama syafiq & syafiqa adalah penyayang...... tp syafiqa ader sikap degil dan protes macam saya..... kalau dia kata tak nak, memang dia tak nak ler tp biler lama2 pujuk, dah ok... macam saya gak... sbb tu kdg2 tak bleh marah dia sbb aper yg ader pd dia adalah dari saya..... yg membezakan kitorang ialah warna kulit jer.... hehehe.... tp saya akui saya sukakan anak perempuan... tp setelah saya memiliki syafiq dan syafiqa, kasih sayang tiada beza antara mereka kerana mereka lahir dari rahim saya..... walaupun syafiqa masih kecil, tp saya tau dia memahami situasi yg berlaku.... saya doakan syafiqa menjadi anak yg baik buat saya..... Mama sayang kakak tau..... kakak dan abg adalah permata dihati mama......

anak dara saya......
Andainya satu hari nanti, anak2 mama terbuka blog mama ni..... Mama nak korang tau, mama syg sgt Abg Apit dan Kakak syafiqa.... Mama cuba jadi mama yg baik utk korang..... walaupun hakikat nya mama seorang mama yg garang pada korang..... Mama cuba nak jd mcm nenek dalam mendidik anak2... mama nak jadi mama yg kuat dalam menempuh rintangan dan dugaan yg mendatang.... walaupun mama terpaksa menangis air mata darah tapi demi anak2 mama, mama sanggup buat aper sajer ...... jadi anak yg baik yer sayang.......Love both of you.....

Salam.......

No comments:

Post a Comment