SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, June 21, 2012

carta hati saya....

As-salam.....

Tersenyum saya tatkala mendengar lagu Carta Hati nyanyian Najwa Latif sambil mengamati bait2 lirik lagu tersebut di saluran youtube..... Saya lihat Najwa Latif menyanyikan lagu itu dgn begitu bersahaja..... dan saya suka... simple tp penuh dgn pengertian..... Indah nyer biler berada di alam percintaan.... teringat plak masa zaman bercinta dulu.....

Dari cinta pertama hingga ler x tau cinta yg ke berapa.... indah2 jer... janji itu, janji ini.... masa bercinta kan?? semua indah2 belaka.... kentut busuk pun ckp wangi...(ader ker mcm tu... kalau dah busuk tu, busuk gak ler...he3..) biler bercakap tentang carta hati ni.... saya tak tau siapa yg masih kekal dalam carta hati saya..... Setiap yg saya kenal, semua punya kelebihan masing2.... tp mereka2 ni bleh saya kategorikan sbg lelaki2 yg baik... yg menjaga saya... yg tak pernah mengambil kesempatan pd saya.... tp kitorang cuma ader 'pertemuan' tapi tak de 'jodoh'....

Saya takkan sesekali menyalahkan 'pertemuan' sbb saya punya memori2 terindah biler bersama mereka... dan memori2 ini ler yg akan saya bawa hingga hujung nyawa saya...... dan akan saya ceritakan pd cucu cicit saya...(itu pun kalau umur panjang la yer...) tp tu ler, setiap 'pertemuan' pasti juga menghadapi 'perpisahan'.... seksa nyer biler mana kiter terpaksa melupakan org yg pernah ader dlm carta hati kiter...bak kata pepatah 'tempat jatuh lg dikenang, inikan pula tempat bermanja'.... pedih rasa hati ni... buat ni tak kena, buat tu pun tak kena......

Siapa yg mahukan 'perpisahan'?? semua berkeinginan utk bersama tapi kalau dah tiada jodoh, apakan daya kiter sbg manusia.....Allah ader perancangan-Nya sendiri dan kita sbg makhluk nyer hanya berdoa dan berikhtiar saja ler.....

Ok ler, hayati je la lagu kat bawah... moga terhibur....


No comments:

Post a Comment