SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, June 21, 2012

kasih nyer emak....

As-salam....

Mmmm..... patut ler ader pepatah yg mengatakan 'kasih ibu membawa ke syurga'.... besar betul peranan seorang ibu yer.... setelah saya sendiri melalui pengalaman menjadi seorang ibu, baru ler saya tau peranan seorang ibu amat besar dalam sesebuah organisasi kekeluargaan...... terpulang bagaimana utk kiter mencorak masa depan anak2 bersama dgn suami......

Jika di didik dgn baik, maka baik ler aliran generasi itu..... dan kalau tak betul didikan nyer, maka sebalik nyer la kan..... ibu ler pendidik yg terbaik buat seseorang anak.... sifat kasih dan sayang tak pernah lekang dari hati nyer..... sebab tu ader pepatah 'tangan ibu mampu menggoncangkan dunia'.... (wah, betul ke saya tulis ni....)..... sorry kalau salah yer !!!

Walau mcm mana marah pun seorang ibu pd anak, dia tetap masih mengambil tau perihal anak nyer itu.... saya selalu ingat kata2 ni 'ibu tidak ader dosa ngan anak sebalik nyer anak yg ader dosa ngan ibu nyer'.... sbb tu, saya selalu cuba mengawal perasaan saya biler ader percanggahan pendapat dgn mak saya.... sbb saya cukup marah biler anak2 saya cuba menjawab dgn nada suara yg tinggi pd saya.... dan saya tak nak perkara tu terjadi pada mak saya.... saya faham perasaan yg dialami oleh mak saya....... dan saya tak nak dihukum karma ....

Saya sayang mak saya.... mak saya pun mesti sayang saya gak kan... (hehehe... for sure ler.... ) saya nak jadi mama yg baik macam mak saya.... mak saya, mak terbaik di dunia..... (mak korang pun sama kan..... )
Sayangi mak korang selagi diorang masih ader.... saya cuba jadi anak yg baik buat mak... biler mak senyum, saya pun turut tersenyum.... saya gembira biler mak pun gembira..... sebab tu ler, 'syurga itu di telapak kaki ibu'... dan sekarang syurga juga dah terletak di kaki saya sbb...... saya juga seorang ibu.....

Salam......

No comments:

Post a Comment