SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, November 23, 2011

Mak....

Salam....

mak dan anak ke-2 ku... sayang mak....:P
Mak..... beruntung nyer aku.... sebab aku masih ader mak disisi aku.... Mak ler segala2 nyer untuk aku.... tak terbalas rasanyer segala jasa2 mak .... Mak membesarkan aku dengan penuh kasih sayang... memang mulut mak bising tp sebab mulut mak tu la aku jadi perempuan yg berdikari dan kuat semangat... Banyak yang mak dah ajar aku tanpa mak sendiri sedar.....

Terima kasih ya Allah sebab kurniakan aku mak yang terbaik...... mak selalu ader masa aku susah dan senang.. mak tak pernah jemu utk mengajar dan meminjam bahunya utk aku.... tetiba aku teringat mcm mana mak bersusah payah menunggu dengan setia di pintu labour room semasa aku sedang bertarung nyawa utk melahirkan anak aku yg sulung..... aku yg mengerang kesakitan tp mak yg ke bilik air menangis dan sakit perut ... mak seolah2 ingin aku pindahkan rasa sakit itu pada nyer..... tidak mak !!! ini anak mak.... anak yg mak didik dari kecil utk sentiasa kuat dan menempuh segala cabaran dan dugaan dgn tabah... paling tersentuh bila mak membelai rambut dan mengucup dahi aku sambil menangis ketika aku keguguran... aku tau, mak tak nak nangis sbb mak tak nak aku bertambah sedih.....

Mak tak pernah lupa utk belikan hadiah utk aku setiap kali hari kelahiranku.... biasanyer mak akan belikan aku baju sbb mak tau aku mmg suka melaram.... dan selalunyer baju2 yg mak beli sentiasa menepati ciri2 yg aku suka.... terima kasih mak... mak akan peluk aku dan ucapkan selamat hari lahir.... ah, beruntung nyer aku !!!

Teringat aku .... semasa aku mengandung, aku ader bagitau adik aku yg aku teringin sangat nak makan rojak tapi aku tak de duit.... sedihnyer rasa hati masa tu... dah ler tgh mengandung, pas tu tak dapat makan makanan yg aku nak.... sedih tau... rupa2 nyer mak dgr perbualan aku ... dan mak diam2 bagi duit kat adik utk beli rojak tu......terharu nyer pengorbanan mak masa tu...... mungkin mak tak nak aku kempunan... apa saja yg terdetik di mulut aku, mak pasti usahakan supaya aper yg aku mahukan tercapai........

Mak juga tak pernah mengeluh dalam menjaga ayah (menghidap strok), anak2 ku dan anak kakakku... dulu mak pernah cakap 'anak2 korang nanti.... korang jaga sendiri yer.... mak tak nak jaga..'.Tapi mungkin selepas mak pandang mata cucu, mak tak sampai hati nak bagi org lain jaga sbb pada masa tu kecoh pasal pengasuh selalu abaikan budak2 yg dijaga.... dari sebesar ibu jari, mak aku menjaga dan menyayangi anak2 aku lebih dari segala nya.... pernah aku suarakan utk menghantar anak2 ku ke nursery tp ditentang habis2an oleh makku.... begitu penyayang nyer mak !!!

Mak..... aku tak tau bagaimana hidup aku tanpa mak nanti.... semua org akan rasa 'pengalaman' itu.... tp mampukah aku tanpa mak disisi..... Semoga Allah panjangkan umur mak dan kurniakan kesihatan yg baik buat mak.... Mak adalah mak yg terbaik di dunia ni......Love you, mak !!!!

No comments:

Post a Comment