SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, November 9, 2011

gemuk juga cantik

Salam....

Ari ni aku nak citer yg gemuk juga cantik..... kenapa semua seperti tak boleh menerima bila diri tu mulai gemuk termasuk jugak aku.... gemuk pun cantik la...mentaliti org selalu menggangu perasaan kiter.. mcm aku bila jumpa member2 'dah gemuk la ko skang !!!'... eeeiii, bengang betul !!! dah la lama x jumpa, pas tu bleh sound cam tu...kiter jumpa nak happy2.. rasa cam nyesal jer jumpa... hahahaha.. bleh cam tu???

Gemuk juga cantik la.... gemuk pun bukan nyer x bleh bergaya... bleh aper??.. kalau kena ngan gaya, mesti lebih cantik dari org yang kurus..... tp mungkin saiz baju yg agak terhad.... tp jgn patahkan semangat disebabkan perkara2 kecik mcm ni....kena cari inisiatif lain la... tempah ker??? cari design yg awak nak and bagi kat tukang jahit utk jahit... tak susahkan??

Kita kena hapuskan mentaliti org yg ckp gemuk ni x cantik.... kalau bukan kita, saper lagi... tp jgn la sampai kita tidak mengawal pemakanan kita....Gemuk ni banyak sbb nyer... mungkin keturunan atau sebaliknya.... bukan senang nak puaskan hati orang... tp kalau kita dok puaskan hati orang tp hati kita x puas, mcm mana??? sakit hati lagi ader....

So, sikap yg kena ader dlm diri adalah positive thinking... berprasangka baik jer... setiap kejadian Allah ader keindahan masing2... sama ader kita nak menghargai nya atau tak jer.....

Sekian...>_*

No comments:

Post a Comment