SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Sunday, November 20, 2011

Kursus 'Team Building'

Salam....

Penatnyer ari ni sbb baru balik dr kursus 'Team Building'... kursus ni seronok sgt .... menguji minda betul !!! Semua berjalan seperti yg dirancang cuma cuaca yg tak mengizinkan..... tp trainer ni pandai... dia gantikan ngan aktiviti lain.... seronok giler....

Masa2 ni la kita dapat spent time ngan kengkawan kat ofis.... br tau 'true colour' masing2... Part yg paling best masa aktiviti 'Epilog Silam'.... kita kena ceritakan kisah ibu kiter... dan yg pasti, aku ler org yg menangis teresak2 hingga org yg x menangis pun turut merasai kesedihan aku.... pada malam tu, segala keegoan yg terbuku dihati, terurai juga...... kitorang berpelukan sambil menyatakan betapa kiter menyayangi di antara satu dgn yg lain.... syahdu sgt malam tu.... dan mata aku bengkak teruk la...huhuhuhu... dan keinsafan bertakhta.....

Yg terharu sgt biler aku diumumkan sbg peserta terbaik perempuan disebabkan keaktifan aku sepanjang kursus ni.... terkejut sgt !!! tak sangka ader hadiah plak...mmmm, rezeki dari Allah.... tp itulah diri aku kan?? sentiasa cuba membahagiakan org lain walau hakikatnya hati ini terluka......... hingga penganjur mengucapkan terima kasih pd aku sbb memeriahkan suasana..... :P

Hehehe... yg x bleh bla nyer ader sorang mamat tanya aku masa aku tgh sibuk ambil makanan ...'Sikit jer amik makanan???' ...pas tu aku ngan slamber nyer jawab ler 'x bleh amik banyak2 sbb badan ni pun dah gemuk.... hehehehe...' pas tu mamat tu bleh jawab plak....' x pe, gemuk pun comel....' .....Hahahahaha... terdiam aku.... dalam hati berbisik...'aku comel???... cam x cayer jer....' bleh lak terperasan jap... n gatai samer......hehehe... sekali-sekala kan.....

Yg pasti, kursus ni memberikan banyak ilmu pada diri aku.... aku kena sentiasa ikhlas dalam melakukan apa2 perkara sekali pun... Insya-Allah.....

Ya Allah, bantulah hambamu ini ..... Amin....:P

No comments:

Post a Comment