SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, November 23, 2011

Azam baru....

Salam ....

Hehehehe....ari ni nak citer pasal azam baru.... ni dah nak masuk awal Disember.. so, aku dah kena 'list'kan azam2 baru utk tahun depan......hahaha...hope, tahun depan semua azam2 ni dapat dicapai.....

1. First sekali...mmm.. aper yer azam nyer... nak kurus !!! raser nyer dah bertahun dah azam ni.... tp tak kurus2 gak... lemak dah tepu kot .... sbb tu susah nak kurus.....lagipun member2 semua pemakan.... camner nak kurus???.....hahahaha... hope this year bleh ler kurus yer... Insya-Allah...
mintak2 bleh kurus... susah2 sgt gi sedut lemak jer ler...:P
2. Second.... nak simpan duit banyak2 !!!... duit asyik tak cukup jer.. simpanan pun x de.... takut emergency case jer.... boros ya amat ler aku ni.... tabung dah beli tp tak penuh2 gak..... baru sampai setengah, dah sibuk kira...pas tu, tgk cam banyak, guna dulu ler....pas tu, x reti2 nak masukkan balik ... hahahaha... iman tak kuat betul... cam ner nak kaya cam ni....tolong ler !!!!

hehehe.... simpan duit syiling ler sbb duit syiling lebih berat...:P
3. Third.... nak beli umah.... next year, umur aku pun dah 30 tahun... so, masa utk beli umah !!!... duit tak cukup, cam ner nak beli umah???... skang ni x nak memilih... beli jer aper umah pun, janji umah sendiri.. kalau ader umah sendiri ni senang... nak renovate pun boleh... nak pasang kabinet dapur pun tak kisah... buat mcm rumahku syurgaku ler......hope this year boleh ler beli umah....:P

mmm... rumah idaman mmg ler mcm ni tp x dpt pun x pe...:P
4. Fourth... yg ke-4 aper yer???.... menjadi kawan yg terbaik dari yg baik.... aku tak pasti adakah aku ni kwn yg baik atau x??? aku cuba bg sehabis baik... terpulang pd yg menilai... mmg susah nak puaskan hati org kan??? tahun ni betul2 mencabar kesabaran aku dalam mengenali hati kawan2.... hope korang semua happy kawan ngan aku yer.... Kalau aku ader wat salah ngan korang, tegur jer.... aku seorang yg positif.....

Yes, I am.......:P

5. Yg ke-5...... menjadi seorang yg lebih solehah... aku sebenarnya takut bila angka umur aku dah masuk 30 tahun ni.... semakin tua aku, semakin aku mengingati mati.... tapi pahala aku tak cukup lagi... skang ni tgh mengumpul sedikit demi sedikit.... tak banyak pun.... semoga aku ditempatkan dikalangan org2 yg beriman tp cukup beriman ker aku ni.... puasa aku buat, sedekah aku buat cuma solat tu tak lengkap lg...Ya Allah, bantu lah aku untuk menjadi umatmu yang setia..... teguhkan lah hati ku.....
Insya-Allah... berubah ke arah kebaikan... x salahkan???
Dah...dah...x nak bubuh azam banyak2..... takut tak terkejar semua azam2 tu..... Semoga Allah memberkati perjalanan hidup aku ni.... dan moga aku berubah menjadi yg terbaik... Korang yg baca blog aku ni, tolong ler doa2kan sekali.... Kita saling mendoakan di antara satu sama lain... Aku pun harap korang pun dapat mencapai azam2 korang yg masih tertunggak.... Aku, tahun ni x de azam sbb tak sempat nak buat... hehehehe... bleh cayer ker????...

Ok la.... sampai sini jer yer... lain kali cerita lagi...bye...:P

No comments:

Post a Comment