SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, November 30, 2015

kamu berhak bahagia....


Assalamu'alaikum....

Orang selalu ckp bahawa wanita itu lemah..... wanita hanya tau menangis... lebih2 lagi biler cinta ditolak.... utk aper menangisi sesuatu yg tidak pernah menghargai kamu?? untuk aper menangisi hanya kerana seorang lelaki ?? Kalau org dah x suka, tinggalkan !!! x perlu meratap kesedihan itu sedangkan lelaki itu mentah2 menolak kamu... katakan pd diri kamu bahawa masih ader lagi insan lain yg lebih tau menghargai diri kamu itu....

Saya tau, kamu sunyi... saya tau, hati kamu sgt2 sedih... dan saya tau, dia adalah cinta hati kamu... tp tolong jgn menghambakan diri kamu hanya kerana seorang lelaki !! kamu berhak utk dapat yg lebih baik.... saya sgt2 sedih biler kamu diperlakukan seperti itu... kamu, wanita yg sgt baik di mata saya.... saya tau setiap kesedihan kamu kerana saya juga seperti kamu.... saya dpt rasa 'keinginan' di hati kamu... kamu hanya perlukan seorang pendamping utk sentiasa berdamping dgn kamu tatkala kamu 'jatuh'... tp percayalah, kamu berhak utk hidup bahagia... tetapi bukan dengan lelaki itu !!!

Mungkin saya tak sesedih kamu, tp percayalah ini adalah utk kebaikan diri kamu juga... kamu kena bangun dari kesedihan ini dan bangkit dgn semangat baru.... bina kekuatan dari 'pengalaman2' ini dan tunjukkan bahawa kamu kuat... cinta dunia hanyalah sementara... cinta yg kekal adalah cinta kepada-Nya... x perlu terlalu taksub dengan cinta seorang lelaki... kena selalu berfikiran positif... kena selalu percaya dgn diri sendiri.... dan yg penting, kena percaya qada' dan qadar Allah... kalau dah mmg x de jodoh, nak buat macam mana?? takkan nak meratap kesedihan tu sampai biler2....

Saya tau, kamu ingin menyintai dan dicintai.... tp perjalanan ni masih jauh... masih banyak lagi perkara yg harus ditempuh dari memikirkan perkara2 yg menyedihkan ini... campak jauh2 perkara2 yg menyakiti hati kamu.... dan kamu kena selalu percaya dengan perancangan Yang Maha Esa.... Allah lebih Mengetahui.... mungkin satu hari nanti, ader 'tgn lain' yg lebih berhak akan menyambut tgn kamu.... percaya la.... x yah la sedih2 !! x yah bazirkan air mata tu... jgn cuba jatuhkan keyakinan diri dek benda2 ni....

Ini adalah dugaan hidup kamu.... dugaan hidup saya mungkin sedikit berbeza... tp semua ini adalah dugaan dalam setiap hidup manusia... kamu kena yakin dan kuat utk sentiasa melangkah ke hadapan... jika saya boleh lakukan, saya tau bahawa kamu juga boleh... tapi kamu kena tanamkan dalam hati bahawa kamu boleh hidup tanpa dia !!! semuanyer adalah dari hati kamu sendiri.... bukan dari saya... saya hanya menasihati... nak ikut atau tak, terpulang.... kerana 'kesakitan' itu nanti kamu yg akan rasa !!!

Sekian......




No comments:

Post a Comment