SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, December 2, 2015

Azam 2016


Assalamu'alaikum...

Wah3 !!! ari ni dah masuk 03 Disember 2015... hanya tinggal beberapa ari jer lagi nak menyambut tahun 2016.... biler dah masuk tahun baru ni, semua dah pasang azam baru seperti tahun2 sebelumnyer.... tp nak tanya ni, tahun lepas punyer azam dah tercapai belum?? kalau ader yg dah tercapai, Alhamdulillah.... kalau masih ader azam yg x tercapai tu, sila2 ler forward ke tahun baru nanti... mana tau bleh tercapai kan??

Awal tahun ni saya x sempat nak tulis azam baru... jadi nyer x de la terasa sgt sbb x tau pun aper azam tahun ni... cuma tahun ni banyak kisah duka dari suka.... tahun ni, tahun yg banyak memberi kesedihan dan benar2 menguji saya.... banyak benda yg terjadi di luar dugaan dan di bawah kawalan saya... maafkan saya 2015.... In Shaa Allah, tahun 2016 ni saya perbaiki mana2 kekurangan dalm hidup saya....

Sejujurnyer tahun 2015 ni, selain menghabiskan masa bersama keluarga, saya juga banyak menghabiskan separuh masa lagi bersama kumpulan senamtari saya iaitu HAVOC... saya akui, saya kerah segala tenaga dan keringat saya utk kumpulan saya ni... saya dapat rasa, ramai kawan2 yg 'mungkin' terasa ngan saya.... sbb saya dah kurang spent time ngan diorang.... ye la, korang ader life korang... so, ini life saya.... harap kiter saling memahami....

Ok, ditanya tentang azam untuk tahun 2016.... saya tak nak banyak !! kat bawah ni senarai azam2 saya utk tahun baru nanti....

1. Azam yg pertama.... saya berazam utk BAHAGIA bersama Maha Pencipta.... saya tau, saya bukan 'pelakon' yg baik di muka bumi Allah ini.... terkadang saya sering luper watak dan peranan yg telah Allah berikan pada saya.... Ya Allah, teguhkan hati saya !! kuatkan semangat saya utk melalui liku2 hidup ini dengan penuh kesabaran... sesungguhnya hamba-Mu ini adalah manusia yg lemah... Ya Allah, perindahkanlah akhlak ku sebagaimana Kau perindahkan rupaku..... doa yg x pernah putus2 saya pohon.....

2. Azam yg kedua.... saya berazam utk BAHAGIAkan anak2 saya.... harta saya !! saya tau, saya bukan ibu terbaik tapi masa2 bersama dgn anak2 saya adalah saat2 terindah dalam hidup saya... walaupun serba kekurangan dari pelbagai sudut tp kami bahagia bersama begini.... kami cuba melengkapi di antara satu dgn yg lain.... Alhamdulillah, nasib baik anak2 cukup faham walaupun terkadang terdengar keluhan di mulut anak2...

3. Azam yg ketiga.... saya berazam utk BAHAGIAkan ibubapa dan keluarga saya.... selain anak2, masa saya adalah bersama mereka2 ini. Di saat saya x punyer aper2, mereka yg sentiasa ader dan membantu saya dari segi kewangan dan semangat.... di saat saya perlukan sokongan, keluarga saya selalu ader.....

4. Azam yg keempat..... saya berazam utk BAHAGIAkan kawan2 saya.... kawan masa susah dan senang saya.... saya nak tgk mereka bahagia walaupun mungkin kehadiran saya dalam hidup mereka langsung tak membahagiakan... demi Allah, saya jujur atas nama kawan.... walaupun terkadang mungkin ader yg berkecil hati dgn sikap saya, maafkan saya..... ini lah saya !! saya seorang pompuan yg terdidik berdikari, jadi segala yg saya nak buat, saya akan buat dgn cara saya....

5. Azam yg kelima.... saya berazam utk BAHAGIAkan diri saya sendiri.... saya masih sedar siapa diri saya.... masih sedar 'status' diri saya... masih sedar bahawa saya adalah ibu kpd dua org anak.... masih sedar yg saya perlu jaga diri saya baik2.... cuma saya nak buat aper yg diri saya suker, hati saya suker.... saya suker perasaan yg telus dan kejujuran... itu adalah cara saya membahagiakan diri saya !!!

6. Azam yg keenam.... saya berazam utk BAHAGIAkan cinta hati saya !!! walaupun x de..... kih3... saya masih lagi mencari Imam saya.... mencari Mr. Perfect 10 saya... mencari Mr. Right saya... In Shaa Allah, moga saya bertemu cinta hati saya pd tahun depan.... yg saya tidak meletakkan sebarang syarat.... moga2 itu adalah lelaki terbaik yg Allah kurniakan pada saya dan saya akan membahagiakannya seikhlas hati saya... itulah janji saya !!

Aper pun azam kiter, harap2 semua dipermudahkan.... doa2kan saya yer.... bye !!!

Sekian....





No comments:

Post a Comment