SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, November 11, 2015

suami org ??


Assalamu'alaikum...

Zaman skang semua para isteri dah mula x senang duduk.... biler sang suami dirampas atau dialih perhatian oleh org lain.... hati isteri mana yg tak tergugat.... tipu lah kalau kata saya juga tidak tergugat dulu (masa zaman ader suami...)... saper mampu tahan biler hak dia diambil org?? dah ramai juga para isteri yg up2 kat laman sosial...

Biler perkara ni timbul.... saper yg harus dipersalahkan?? suami ?? isteri ?? perampas ?? anak dara ?? janda?? naper yer ?? makin kurang ker lelaki kat Malaysia ni sampai sanggup amik hak org lain... sejujurnyer saya juga pernah bercinta dgn suami org... tp itu kisah dulu... saya pun x tau mcm mana bleh terjebak dgn suami org.... tp Alhamdulillah, saya dah tinggalkan dia walaupun perasaan sayang melebihi segala2 nyer....

Setiapkali saya pandang anak2 dia, pandang isteri dia, saya rasa bersalah yg teramat2 sgt... berdosa saya merampas kasih syg dari seorang suami dan lebih2 lagi seorang ayah.... saya juga punya anak... aper perasaan anak2 saya andai diorang tau yg ayah nyer punyer perempuan lain.... mesti anak2 ader berprasangka yg buruk pd ayah nyer... jd, perlahan2 saya tinggalkan 'dia'... saya tekadkan hati... saya block semua laman sosial yg bleh menghubungkan saya dgn 'dia'... bukan mudah utk lupakan org yg selalu ader masa susah dan senang saya... dialah sahabat terbaik yg pernah saya ader.... cuma dia muncul tatkala dia ader 'komitmen'...

Masa tu saya fikir, saya hanya korbankan hati saya sahaja.... hati saya seorang.... dari hati2 lain yg terkorban... hati isteri dia, hati anak2 dia, hati mak dia, hati ayah dia, hati bapa mertua, hati mak mertua dan hati keluarga2 nyer yg lain.... walaupun saya tau, dia sayang saya.... dan biarlah syg dia tu, dia salurkan pd 'jalan' yg betul.... dan Alhamdulillah, skang saya mampu hidup tanpa memikirkan dia walaupun terkadang rasa rindu itu bertandang....

PEREMPUAN..... memang kalah dgn pujuk rayu lelaki.... lebih2 lg suami org... naper yer?? ok, suami org ni mmg tau setiap kelemahan perempuan.. memang sweet talker.... sbb aper?? sbb dia dah ader isteri... dia dah hidup dgn isteri dia... dan dia dah tau setiap 'inci' yg ader pd seorang perempuan... tolonglah kawan2, jauhkan diri dari suami org... jgn kata 'takdir' yg menemukan korang.... korang bleh !!! katakan TAK NAK !! jgn jadi perampas.... dunia ni bulat.... ari ni korang amik hak org, satu ari nanti org akan amik hak korang balik... kalaupun bukan korang tp mungkin kat anak cucu korang nanti....

Jangan menyakiti hati seorang perempuan... kiter juga perempuan kan?? aper perasan kiter biler org yg kiter sayang diambil org... pedih kan?? seperti pisau menghiris2... jgn ckp saya x faham.... saya dah lalui semua tu... saya dah lalui 'perasaan2' tu.... tp Allah beri saya kekuatan utk berbalik pada jalan yg betul... saya x nak terus2an hidup dgn melukakan hati org lain.... dan saya x nak terus2an rasa bersalah.... saya bertahan atas diri saya.... saya dah x nak tempuh 'keadaan' tu lagi... cukuplah 'pengalaman' itu....

Seboleh2 cuba elakkan dari bercinta dgn suami org..... LELAKI tetap LELAKI.... jgn berikan alasan bahawa lelaki itu menggoda korang... salahkan diri sendiri kerana korang yg x pandai jaga diri sendiri... membiarkan hati dan jiwa kamu dijajah oleh 'mereka2' ini.... saya pernah buat 'salah' dan saya x nak kawan2 saya juga buat salah seperti saya... cuma saya bersyukur bahawa saya tidak diserang dan dimakihamun oleh si isteri..... saya perempuan bermaruah.... lebih2 lagi saya seorang ibu tunggal..... dan saya tak nak maruah saya sebagai ibu tunggal diperlekehkan dan diletak di bawah kaki seorang lelaki....

Selagi saya mampu jaga diri, In Shaa Allah saya masih berdiri atas kaki saya sendiri... biarlah hati dan jiwa kosong... tanpa lelaki.... tanpa cinta.... dari saya menagih kasih suami orang..... yg x tau di mana kesudahan itu..... tepuk dada, tanya hati... mohon pada Allah utk dapatkan petunjuk... saya juga manusia biasa.... terkadang lari juga dari landasan hidup... tp hati perempuan kena kuat !! jgn tunjuk kelemahan itu walaupun di mata lelaki, kiter hanyalah manusia yg lemah.... org lain x mampu ubah diri kiter melainkan diri kiter sendiri....

Sekian....


No comments:

Post a Comment