SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, July 23, 2013

teka teki....

As-salam....

Blog ni adalah milik saya.... saya berhak untuk menulis aper saja... saya jadikan blog ni sbg tempat untuk saya luahkan rasa, luahkan marah, luahkan cerita yg ader di sekeliling saya.... saya tau, mungkin ader yg mengikuti blog saya ni... dan mungkin juga ader yg berminat untuk mengetahui kisah hidup saya... saya akui, saya seorang yg jujur dan berterus terang tetapi keadaan sekeliling memaksa saya untuk menutup segala cerita dan kisah saya....

Saya suka menulis... ye la, kadang2 kata2 dari mulut x sama macam kiter menulis.... saya sekadar meluahkannya dalam bentuk tulisan... baca dan fahami aper yg bermain dalam akal, fikiran dan hati saya... saya bukan ingin membuka pekung di dada tp sekadar berkongsi rentetan hidup saya... maafkan saya andai selama ni penulisan saya mungkin mengaibkan dan menjatuhkan airmuka sesiapa... maafkan saya.. saya x sengaja...

Saya tau, ader yg mula berteka teki dengan cerita2 dari blog saya.... siapa pun 'dia', biarlah ia terus2an menjadi teka teki... mungkin juga tekaan kalian betul dan mungkin juga tekaan kalian salah... siapa pun 'dia', ketahuilah 'dia' kebahagiaan saya selain anak2 dan keluarga saya... tp maaf, saya takkan sesekali buka mulut... tolong hormati saya.... ini cerita hidup saya... yg saya sendiri tidak tau di mana penghujung ceritanya.... saya juga manusia biasa... tak terlepas dari 'rasa' ini... izinkan saya untuk merasa bahagia walaupun di celah2 derita.... saya bahagia begini....

Doakan kebahagiaan saya.... saya tak pernah minta lebih... tu jer !! saya minta, jgn biarkan senyuman yg terukir di wajah ini hilang.... senyuman yang lahir dari hati yang bahagia.... ini 'kebahagiaan' saya... biarkan saya begini.... saya juga berhak utk rasa bahagia..... tima kasih andai kalian memahami saya... ketahuilah, saya tak pernah meminta, menagih dan merampas utk 'rasa' ini.... ia dtg tanpa sedar... walau kita lari, walau kita tepis sekalipun... ia tetap singgah dalam hati... saya percaya pada takdir... takdir yg Allah beri pada saya....

Banyak yg saya cuba perbaiki... 'kesilapan' yg pernah saya buat dulu.... dan berkali2 saya mohon pada Allah, agar ini juga bukan 'kesilapan' dari saya.... saya x pernah lupa memanjatkan doa andai 'dia' jodoh saya, maka dekatkalah dia kepada saya, dan kalau bukan, jauhkanlah 'dia' dari saya.... tp sejujurnya, 'keputusan' tu bukan dalam waktu terdekat ni... saya masih lagi muhasabah diri, mencari sisa2 kekuatan utk berdiri sendiri.... tp percayalah, wanita yg lemah mcm saya perlukan satu 'sokongan' untuk bangkit semula....

Orang yg pernah menempuh 'keadaan' saya ini akan tau aper yg saya rasa... aper yg saya alami... saya masih saya yg dulu... cuma mungkin lebih banyak mendiamkan diri... bimbang andai kata2 saya disalaherti... satu benda yg selalu ader dalam hati saya, 'kebahagiaan' bukan dari org lain tp dari diri kiter sendiri.... so, biarkanlah saya begini....

Sekian....

No comments:

Post a Comment