SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, July 5, 2013

saya milik Allah...

As-salam...

Bukan mudah untuk memiliki hati saya..... dan bukan mudah utk saya menyerahkan kasih syg saya pada org lain.... saya akui, saya bukan jenis yg cepat tertarik dan jatuh cinta.... sejujurnya, saya perlukan banyak masa utk memperbaiki kembali luka2 yg pernah ader dalam hidup saya....

Saya trauma..... saya tak nak benda2 yg pernah terjadi dulu, terjadi sekali lagi.... saya takut kesalahan demi kesalahan diletakkan atas bahu saya... sesungguhnya, saya tak berdaya dan saya penat sgt.... x pe la, andai tiada lagi jodoh untuk saya, saya tau saya tetap milik Allah..... Allah tetap bersama saya.....

Saya rela kebahagiaan saya hancur..... saya rela beralah..... sebab saya tau, walau sedih, walau pedih pun... Allah tetap bersama saya..... sbb aper?? sbb saya milik Allah.... dan x perlu menyalahkan diri sendiri andai 'janji2' tu tak dapat ditunaikan.... saya faham sbb banyak keadaan yg perlu difikirkan..... saya takkan sesekali menyalahkannya..... sebaliknya saya menyalahkan diri saya sendiri sebab tak mampu utk mengawal diri.... tetiba teringat kata2 tu, 'terpulang pada awak utk mengawal diri'.....

Saya dah putus asa.... putus asa ngan diri sendiri.... saya nak dekatkan diri ngan Allah sbb saya tau, Allah sentiasa ader bersama saya..... jiwa saya kosong, hati saya jua kosong.... Ya Allah, saya berserah padamu.... andai kesudahan saya begini, saya redha... sbb saya tau, saya milik Allah..... Allah sayangkan saya sbb tu saya diuji sebegini.... semakin saya di uji, semakin saya dekat dengan-Nya.... moga Allah ampunkan segala dosa saya.... saya insan kerdil yg x lepas melakukan dosa tanpa saya sedar....

Saya cuba utk tidak menyakiti hati org tp semakin lama hati saya semakin sakit.... dosa aper yg telah saya buat sebelum ni hingga saya dihukum begini... saya dah x mampu berfikir.. hingga kdg2 saya rasa, andai Allah nak tarik nyawa saya, tariklah..... saya dah x berdaya.... tp saya masih ada Allah utk saya tumpang mengadu.... sbb tu saya kata, saya milik Allah.... :)

Sekian....


No comments:

Post a Comment