SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Friday, July 12, 2013

silent lover.....

As-salam.....

Wah, tajuk mcm best jer kan... propa lebih... hu3... sebenarnyer entri ni dah lama saya tulis tp x pasti nak publish atau x.... biler dibelek2 balik semua entri yg telah ditulis tp belum publish, ini antara satu entri yg 'lepas'... nak tanya, pernah ke korang ader silent lover..... sumpah, saya tak pernah tp x tau ler kan...

Sejujurnya, saya x tau sejak biler perasaan tu mula timbul.... sampai skang saya tertanya2 ngan diri saya, adakah saya terlampau mesra ngan org lain hingga membangkitkan perasaan2 dalaman..... biler saya tanyakan pada dia, katanya ini soal hati... bila dah suker, x tau aper sebenarnyer 'kelebihan' yg ader pd sang dicintai tu... hu3... saya akui, dia berbeza dr org lain yg pernah saya kenal....

Dia selalu ader utk saya... tatkala saya diserang tekanan darah tinggi, dia mesti risau dan selalu membuat saya ketawa supaya saya tidak memikirkan masalah yg saya hadapi.... dan yg lebih terharu, dia pernah mengirimkan air ECPI utk saya minum.. katanyer, air tu dapat mengurangkan tekanan darah tinggi.... terlihat kesungguhan dia utk bertakhta di hati saya..... ketahui lah, hati saya sukar ditakluki dgn mudah.......

Pernah juga masa keluar makan, dia bukakan pintu kereta utk saya setiap kali saya masuk mahupun keluar... sesungguh nyer saya tak pernah dilayan seperti ni sebelum ni..... saya ckp pd dia yg saya tak suker sbb saya x nak dimanjakan sampai mcm tu..... dan sekiranya makanan yg saya makan ader udang di dalamnyer, pasti dia akan kopek kan udang tu di pinggan nyer dan letakkan kembali ke dalam pinggan saya..... percaya lah, saya memang tersentuh .... seringkali saya tanya pada diri saya 'kenapa dia perlu buat semua ni utk saya'.........

Dia juga akan selalu curi masa utk call saya.... katanya, satu hari tak mendengar suara saya, tak lengkap hidup nyer.... mula2 tu, hati ni macam x percaya gak... lelaki kan, mulut nak manis jer... dan dari itu ler, dia tanpa jemu call saya walau lewat malam sekalipun... asalkan dapat mendengar suara saya.... dan saya dah mula nampak kejujuran tu......

Paling memeranjatkan saya, biler dia hadiahkan saya sekuntum ros putih masa saya tgh leka berkaraoke... tak terkata pada masa tu... antara percaya dgn tidak.... tersenyum sendirian saya masa tu... saya tanya 'kenapa mawar putih'... kata nyer, putih itu lambang keikhlasan dan dia ikhlas utk bersama saya...... huh....... dan yg pasti dia suka nyanyikan lagu Dealova sbb ending lagu tu ader sebut Sha...nanana.... nama saya kan Sha..... hehehehe... so sweet.....

Pernah juga dia wat kejutan biler dia tiba2 muncul di parking kereta di Giant Batu Caves...... terkejut nyer saya... dan dia bg satu bungkusan makanan utk anak2 saya..... huh... memang touching giler masa tu... saya selalu kata yg dia suker wat keje giler.... hehehehe....

Saya akui kehadiran dia dalam hidup saya... dia selalu nasihatkan saya supaya banyakkan bersabar.... dan saya boleh menghormati dia.... dia ader cara yg lembut biler berbicara.... dan sbg seorang yg 'manja' (konon nyer...), saya suka biler kata2 atau perilaku saya ditegur dgn cara yg baik.... tima kasih yer sbb sudi jd kawan, teman dan sahabat yg baik buat saya......

Akhir kata, dgr la lagu yg sering dia nyanyikan utk saya..... sajer jer nak bagi korang jealous... hehehehe....:)


Ok la... bye....^__^


No comments:

Post a Comment