SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, July 22, 2013

biler orang tanya....

As-salam....

He3... tetiba teringat pertanyaan dari seseorang yg agak rapat ngan saya semalam.... aper ciri2 lelaki yg saya suker?? Saya sebenarnyer x pernah terfikir pun utk meletakkan ciri2 yg saya nak pada seorang lelaki.... saya sedar, siapa saya utk menetapkan kriteria yg saya nak..... cuma, ader ler skit2 yg saya letakkan syarat utk ader dalam hati saya.... hu3... ^__~

Pertama.... saya nak lelaki yg boleh jadi imam utk solat saya.... saya akui, saya sedikit jahil... tp bimbinglah saya ke jalan Allah.... pandu arah tuju hidup saya.... kalau dia pun jahil tetapi berkeinginan utk berubah, x pe.... kiter sama2 saling membantu utk beriringan mencari keredhaan Allah.... org lelaki yg menjaga solat ni, biler kiter tgk muker dia..... hati mcm sejuk jer.... rasa tenang jer... x puas tgk muker dia..... mungkin kesan dari air wuduk....

Sejujurnya saya mengaku, saya seorang yg manja.... memang nampak mcm ganas, suara kuat2... konon mcm gangster tp hati saya memang lembut.... org ckp, hati mcm agar2... hu3... mcm kata kawan saya, saya ni kuat mkn kerang... katanya, org yg kuat mkn kerang ni hati 'kecik'... ye kot?? saya berselindung di sebalik perangai giler2 saya ni... sebenarnyer saya akan jadi 'sebaliknyer' biler saya bersama dgn org yg saya cinta... jd biler manja ni, saya nak ler org yg memanjakan saya... bercakap lembut ngan saya... saya x suker lelaki yg suker meninggikan suara sbb hati saya cepat marah biler tinggi2 suara ni.... org manja ni, kena cakap lembut2.... he3...

Saya sukakan kejujuran.... itu teras pada sesuatu perhubungan... aper pun, perlu jujur ngan saya... saya akui, saya suker org berterus terang.... tolong fahamkan dan jelaskan pd saya biler si dia perlu buat sesuatu yg saya x suker... saya cuba akan faham... sbb saya x nak salah faham timbul biler saya x dapat 'jawapan' yg saya cari..... biler saya mula jujur, tolong hargai kejujuran saya.... ckp pun, straight to the point... x perlu kias2....

Dulu.... saya geli ngan lelaki romantik... serius !! meremang bulu tgn biler tgk lelaki yg romantik2 ni... tp skang saya nak lelaki romantik ler plak... hadoooiiii.... mungkin sbb saya pun romantik gak kot... hu3.. (perasan nyer... ) seronok sebenarnyer biler tgk lelaki romantik ni... perangai pun mcm 'sweet2' jer.... tp saya x nak ler yg 24 jam romantik jer.... lemas plak !! sekali sekala, ok ler... takut 'value' romantik tu dah x de.... so sbg pompuan romantik mcm saya, saya sgt menghargai setiap yg terjadi dlm hubungan.... dan saya cuba jadi yg terbaik....

Saya suker lelaki yg penyayang kpd kanak2.... ye la, saya kan ader 2 org anak.... budak2 akan cepat suker pd org yg penyayang.... org yg penyayang ni, kiter bleh nampak ngan mata kasar... biler dia tau menghargai kanak2, dia juga tau menghargai saya...... saya memang seorang yg mementingkan kasih syg.... sbb keluarga besar saya adalah keluarga yg sarat dgn kasih syg.... sbb tu saya terdidik mcm ni....

Honestly, saya x suker lelaki yg muda dari saya... x tau ler kenapa... mungkin sbb lelaki muda x matang... jadi kalau bleh, biarlah umur lebih skit dari saya.... tp x nak terlalu tua... nanti saya nampak tua plak... ha3.. bleh cenggitu....

Sejujurnya saya tak cerewet..... ye la, biler dah suka semua pun indah2 jer.... saya terima rasa cinta ini dari Allah.... cuma satu yg saya berharap sangat..... hargai saya !! cintai saya !! sayangi saya !! tu jer.... he3... ok la, bye....

Sekian..... ^__~

No comments:

Post a Comment