SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, March 8, 2012

lelaki romantik....

As-Salam....

Tertanya2 dihati saya...... masih ader lagi ker lelaki romantik ni..... ader kot?? lelaki ni hanya akan romantik pada org yg dia sayang jer..... pd kekasih hati nyer la dia curahkan segala ke'romantik'an dia tu..... tp kalau selalu sgt plak, mcm muak pun ader.... hehehehe

Dulu, saya pernah lihat rakan pejabat saya (bangsa cina - lelaki)..... dia selalu akan bukakan pintu kereta utk gf dia... dan setiap kali dia call, last word is I LOVE YOU.... so sweet..... tp kenapa saya tak suka mcm tu.... pintu tu kan kiter bleh buka sendiri tp kenapa nak manja sgt sampai mcm tu.......x independent langsung !!! sekali sekala tu ok la..... hehehehe.... pas tu, ucapan I LOVE YOU tu pun tak bleh selalu ucap sbb takut dah tak de 'value' je kat hati .....

Kalau ditanya pd saya.... sejujurnya romantik tu mesti la secara semulajadi.... biar la ia berlaku secara spontan... x yah nak berlakon2 romantik walau hakikat nyer yg 'ado'....hehehehe.... sbb kalau berlakon2 romantik ni, feel dia akan lain skit..... percaya la.....

Saya juga ader teman..... berlaku di depan mata saya sendiri... di mana, setiap kali makanan panas yg di order isterinya sampai di meja.... dia akan tiup dan terbalik2 mee untuk menyejukkan makanan tu supaya boleh dimakan oleh isterinya....... tersentuh hati saya masa tu..... bertuah nyer dia memiliki suami seperti tu......

Saya akui, suami saya bukan seorang yg romantik.... tp sifat penyayang nyer yg menebal ader dalam diri dia.... sbb tu, dia istimewa di mata saya...... kdg2 saya paksa dia utk jd romantik..tp dia tak mampu sbb itu bukan diri nyer yg sebenar.... tak kisah la (walau dalam hati ni kesah....hehehehe) ....

Kdg2 saya fikir, romantik tu juga perlu dalam sesuatu perhubungan..... agar kiter sama2 merasai nikmat nyer perhubungan tu.......



No comments:

Post a Comment