SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Tuesday, March 13, 2012

Dugaan.....

As-salam.......

Besar nyer dugaan saya kali ni..... saya diduga pada masa yg betul setelah banyak yg saya fikirkan..... Insya-Allah, saya akan tempuh dugaan ni dgn tabah (sebab saya tau ... saya seorang yg tabah...)... Jalan ni yang saya pilih..... segala baik dan buruk akan saya hadap satu persatu.....

Cuma kadang2 saya takut..... andai saya jatuh tersungkur... ader ker tangan yg akan menyambut saya nanti.... tp saya percaya, org yg sabar dalam menempuh dugaan Allah akan dijanjikan kebaikan buat nyer..... Insya-Allah.... hanya doa kalian mengiringi perjalanan hidup saya nanti.....

Kini, hidup saya lebih tenang dan lebih fokus.... saya perlu bina hidup baru... saya dah puas menangis dan saya x nak menangis lagi..... pengalaman telah mendewasakan saya.... saya ada tanggungjawab yg perlu saya pikul.... dan akan saya pikul walau bahu ni nanti akan menyentuh bumi..... saya nak jd berdikari.. saya x nak susahkan org lain dgn masalah saya...... dan saya tak perlukan simpati org untuk saya.....

Skang ni saya tgh belajar tersenyum.... tersenyum tanpa ader aper2 masalah..... saya nak tempuh dugaan ni dengan senyuman..... sbb dgn senyuman jer mampu mengubat hati saya yg penuh dugaan ni..... doakan saya tabah yer.... tima kasih...^__^

No comments:

Post a Comment