SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, January 16, 2012

pening...pening...pening

Salam.....

Peningnyer... macam2 betul perangai manusia..... antara boleh sabar ngan x jer ni.... biler sindir org ni, org tu plak terasa lebih.... biler sindir org tu, org sini terasa gak..... pening...pening...

Kenapa tak perlu tanamkan dalam hati satu jer perkataan kat mulut tu ..... perkataan MAAF... susah ker??? tak susahkan...... tak payah bayar pun .... mengaku jer kalau buat salah... org tak marah pun.. dari menipu, alih2 tembak diri sendiri.... kan org lebih marah.....

Biler dah marah, mula ler berdendam.... kadang2 kita tegur bukan sebab marah tp mengajar... macam mak mengajar anak...... kalau mak kiter tegur sesuatu, mula ler kiter melenting..... sebenarnyer mak kiter nak kiter jadi budak yg baik tp kiter selalu ingat yg mak kiter suka membebel..... aku tau semua ni sebab aku dah jadi seorang ibu...... aku nakkan yg terbaik buat anak aku....

Berbalik pada citer tadi..... belajar ler utk mengaku bersalah jika tu salah kiter.... belajar juga ucapkan maaf... Maaf tu boleh melembutkan hati seseorang, boleh selamatkan sesuatu keadaan dan boleh mengeratkan sesuatu perhubungan..... percaya la.... kalau tak cuba, mana tau kan.......^__^

No comments:

Post a Comment