SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Thursday, January 26, 2012

kampung saya....

Salam....

Sorry sbb lamer tak update blog ni... banyak citer yg nak diceritakan tapi disebabkan masa tak de dan juga keadaan diri yg kurang mengizinkan (demam, batuk & selsema) .... lg pun saya baru balik dari kampung kelahiran saya iaitu di Yan, Kedah... rindunyer kat kampung saya tu..... rindu kat sawah padi (tempat kitorang adik beradik main bola cap & rounders - masa bendang dah kering ler)... rindu kat sepupu2 yg dah lamer tak jumpa.... rindu pada suasana dulu2.... rindu juga pada ex-pak we dulu... hehehehe... gatai !!! .... banyak sebenarnyer nak dihuraikan kerinduan yg bertakhta di hati ini......

Biler mak ckp jer nak balik kedah... wah! best nyer.... banyak plan sebenarnyer biler balik kg ni... nak gi Titi Hayun... nak gi Pantai Murni.... nak gi Tanjung Dawai.... nak gi Pantai Merdeka... nak gi Pekan Rabu, Pekan Khamis...... sana, semua barang murah2.... bawak RM 10 pun, dah dapat banyak barang.... kalau kat KL, huiiissshhhh....... tak tau dapat aper jer.... mmmm.... itu ler bezanyer dok KL dan dok kampung..... kat bawah ni gambar suasana kat Pantai Murni.... meriah betul....




Paling best biler dapat pekena air nira nipah yg sejuk2 tu..... memang terrbbaaeekkk ler!!! ni ler gambar air nira... kalau korang tak pernah tgk ler...... manis betul air nyer......:P

Yang pasti, kami adik beradik cuba balik setahun sekali ke kampung sebab kami masih punya sedara kat sana untuk dijengah.... nak harapkan diorang dtg KL, jauh sekali sbb faktor kewangan.... diorang keje kampung kan... tp x pe, biar saya dan keluarga je balik sana... utk lari dari kesibukan kota KL ni.... sekian....

No comments:

Post a Comment