SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Wednesday, December 16, 2015

harapan....


Assalamu'alaikum....

Harapan ?? aper yg kamu faham tentang harapan..... harapan bermaksud kepercayaan akan sesuatu yg diinginkan akan didapatkan atau sesuatu kejadian yg akan berbuah kebaikan... jadi, itu bermaksud memberi harapan adalah sesuatu perkara yg baik dan positif dalam hidup seseorang....

Kenapa masih memberi harapan kalau hati tak pernah ikhlas... untuk aper?? utk menyakiti?? utk membalas dendam??? utk melihat air mata itu menitis?? lebih2 lagi harapan yg melibatkan hati dan perasaan.... saya bercerita ini adalah adalah tentang kisah yg berlegar disekeliling saya...

Jika melibatkan hati dan perasaan..... jika kamu x nak, jgn sesekali kamu beri harapan pd seseorang... tak kisah la lelaki atau pompuan.... perasaan itu sama sajer.... biler harapan dah setinggi gunung, kamu hancurkan hanya dgn sekelip mata.... aduh !! sakit nyer..... hati itu bagai ditoreh2.... lebih baik kamu amik pisau, dan toreh terus hati tu... baru kamu tau rasa sakit nyer biler tau harapan itu adalah sia2.... org yg berharap selalu mengharapkan yg terbaik dari kamu.... jgn la kamu beri harapan palsu sedangkan hati kamu kosong.... jika kamu x nak disakiti, jgn sesekali kamu menyakiti hati2 yg punya harapan ni.... karma tetap akan berlaku....

Kamu harus tau, tahap mana harapan yg harus kamu berikan.... cuma hati saya sedikit terkilan.... kamu dah tau 'status' diri kamu, tapi kenapa masih mencuba2 yg lain... mungkin niat kamu lain, tp kamu harus ingat..... setiap pertemuan adalah bermula nyer satu perkenalan.... dari perkenalan yg jauh akan mula rasa rapat... biler dah saling mengenali, akan saling berhubung dan mula ler harapan2 diberikan.... terkadang harapan dari kawan kpd seorang kawan.... terkadang harapan dari seorang abg kpd seorang adik... terkadang harapan dari seorang kakak kpd seorang adik.... atau terkadang harapan dari seseorang yg berjaya mencuri hati....

Harapan2 begini yg selalu menyalahtafsirkan sesuatu hubungan..... salah seorang mula timbul perasaan sedangkan yg seorang lg menyifatkan yg lain.... sering berlaku dan terjadi juga pada saya.... betul la, lelaki dan pompuan x bleh jadi kawan baik.... sejujur nyer biler seseorang cuba membuat sesuatu yg menyentuh hati saya, saya memang cair skit.... saya jenis yg cepat tersentuh !! yer la kan, saya ni kan kurang kasih sayang... hu3... jd biler seseorang cuba menyentuh hati saya, saya mesti tanya hati saya 'dia ni suker aku ker??' mula ler perasan sorang2 !!! ha3.... dan angau sorang2 sambil pasang mcm harapan2 yg ntah aper2 kat kepala otak ni.... ha3... biler dah angau, berjalan pun rasa kaki ni x jejak bumi... terawang2 gitu... ha3.... oh, jauh terpesong ni !! bukan nak citer pasal saya sebenar nyer... ehhh, sorry3 !!!

Cerita nyer ringkas sahaja.... pada suami2 org.... pd isteri2 org.... pd tunang2 org... jika kamu dah punya teman hidup, dah punya pasangan... jgn sesekali memberi harapan pd org lain... jgn menghancurkan kepercayaan org lain.... jgn sesekali melukakan hati org lain.... mungkin kamu rasa harapan kamu hanya kecil, tp ketahuilah bahawa walaupun harapan kamu sekecil zarah tp impak nyer sgt2 besar biler harapan itu dah melibatkan hati dan perasaan.... jgn sesekali memberi harapan jika kamu tidak berniat aper2....

Jika kamu masih ingin beri harapan, berilah sebatas mana yg kamu mampu bagi... jgn merosakkan sesuatu hubungan dengan hanya kerana satu harapan.... harapan itu juga mampu menjadikan kamu musuh satu ari nanti.....

Sekian....



No comments:

Post a Comment