SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, December 28, 2015

Lupakan segala nyer.....



Assalamu'alaikum...

Dah lama x nangis... tetiba ari ni hati rasa sayu jer... x tau la.... naper masih terngiang2 lg kat telinga kata2 tu bahawa saya sebenar nyer yg 'lebih2'... ye ker saya yg lebih2??

Biler 'dia' yg kata mcm tu... rasa sedih sgt2 hati ni !! macam saya pompuan murah... mcm saya pompuan yg x de maruah.... saya masih ader harga diri... atau mungkin kamu yg cerita pd 'dia'... kalau x, mana mungkin 'dia' bleh cakap mcm tu...

Kalau kamu rasa saya mmg lebih2 dgn kamu, naper x cakap direct ngan saya?? adakah sekadar mssg tu menunjukkan saya yg lebih2... sbb tu saya dah mula x mssg kamu... saya ckp ngan diri saya, saya takkan cari kamu lg.... hati saya sedih sgt2.... seolah2 mcm saya yg mencari lelaki... dan saya yg mencari kamu.... saya bukan mcm tu !! kamu bleh baca setiap mssg2 yg saya tulis.... tp sbg 'kawan yg baik' dgn saya, andai kamu yg bercerita tentang ini... bercerita ttg mssg2 saya, tima kasih sbb berjaya malukan saya.... berjaya melukakan hati saya.... sedangkan saya x pernah langsung memburukkan kamu pd org lain.... kamu adalah antara 'kawan' yg paling saya hormat... sampai skang saya masih tertanya2, adakah kamu yg bercerita pd 'dia'??

Kalau bukan kamu yg bercerita.... adakah terlihat di mata 'dia' bahawa saya yg lebih2 dgn kamu..... seingat saya, saya x pernah menggedik2 depan kamu... saya x pernah mengada2 depan kamu.... dan saya sesekali x pernah menggoda kamu .... sebagaimana perangai saya, itu lah diri saya di depan kamu.... kalaupun menimbulkan ketidakselesaan pada kamu selama ini, saya mintak maaf..... biarlah saya berhenti di sini... biarlah saya dgn segala kekecewaan ini... biler ia melibatkan maruah diri saya, saya betul2 terkesan..... mcm mana harus saya bela diri saya ??? kenapa semua harus dituding pd saya sedangkan kebenaran nyer org lain x pernah nampak....

Selalu tanya dgn diri saya.... kenapa setiap yg buruk hanya terlihat pd diri saya saja?? sbb tu, saya banyak diamkan diri skang... saya dah x nak memasang angan2 sedangkan saya tau, segala angan2 saya takkan langsung jd kenyataan.... di saat saya perlukan semangat, semangat tu yg mematahkan saya.... saya tau, saya mmg x berhak utk rasa bahagia.... saya diamkan diri dan memerhati... mungkin itu yg terbaik buat org seperti saya... hanya mampu melihat kebahagiaan org lain...

Biler dah lama x nangis, saya menangis semahu2 nyer.... hati ni mcm terbawa dek angin lalu.... sengaja dibiarkan terbang mengikut arus angin tu... ke mana harus saya bawa hati yg kian kosong.... yg dah tiada aper2.... sampai biler saya harus berlakon gembira sedangkan hati saya penuh dgn luka... org lain berjaya lukakan hati saya tetapi kenapa tidak saya lukakan hati mereka kembali?? ohhh.... saya takkan buat mcm tu... lebih2 lg pd org yg saya syg.... saya harus kuat !!! biarkan saya teruskan 'lakonan' ini kalau ini jalan yg telah Allah takdirkan utk saya.....

Tak pe laaa.... saya dah biasa terluka... kalau selama ni di mata kamu saya yg lebih2.... lepas ni, saya takkan lebih2 lg... kalaupun bukan utk hidup kamu, mungkin juga utk hidup org lain... saya 'untag' semua kisah tentang kamu.... saya akan lepaskan semua yg ader dalam hati saya.... saya nak sendirian... saya nak nangis puas2... saya rasa letih !!! letih sgt2 !! saya nak tenangkan hati.... walaupun saya tau, org lain takkan tenang biler tgk hati saya tenang.... saya akan lupakan segala nyer....

Sekian....


No comments:

Post a Comment