SELAMAT DATANG

Blog ni hanya sekadar luahan rasa jer.... saya menulis atas dasar pengalaman saya selama mengharungi hidup ni ... Jika ader yg terasa pada kata2 yg ditulis, saya mohon maaf.. tak terlintas dihati ni utk mengutuk, mengata mahupun aper sahaja... Saya cuma manusia biasa....Anggap ni cuma bacaan ringan yer... Terima kasih sbb mengikuti blog saya ni.....:P

Monday, September 22, 2014

seronoknyer anak2...


As-salam....

Semalam last day cuti sekolah anak2.... pagi, saya siapkan breakfast then buat kek coklat sbb anak2 memang obses skit ngan coklat... dpt ler anak2 lapik perut sementara nak menunggu makan tengahari... tgk jam dah pukul 1.30 ptg... berkira2 ke mana arah nak dibawa anak2 ni.... sbb cuti sekolah ni x ke mana2 pun... kesian diorang....

Biler terlihat Finas pegi Strawbery Farm, Genting last two week, hati dah berkata nak bawa anak2 tp x berani nak drive naik Genting... bukan aper takut aper2 jadi, hanya saya ngan anak2 jer.... tp sbb nak sgt bawak anak2, saya kuatkan hati.... x tahu berapa kali saya baca bismillah.. hu3... dgn menggunakan aplikasi 'waze', Alhamdulillah saya sampai dengan selamat.... tima kasih ya Allah... 

Tergambar keseronokan dan kegembiraan di wajah anak2... aper lagi yg membahagiakan bagi ibu tunggal spt saya biler melihat senyuman anak2.... ini jer yg mama terdaya bawa... saya selalu cuba utk buktikan pada org lain bahawa walaupun tiada 'lelaki' di samping saya, saya masih mampu buat sbb saya selalu yakin Allah bersama saya....

Masa sampai ke strawberry farm, saya tanya anak2 sama ader diorang berkeinginan utk petik sendiri buah strawberry tu atau tak... biasa le, budak2 kan suker buat benda2 yg mendatangkan keserokan.... jd saya beri kelonggaran... si abg diberi gunting utk memotong manakala si adik memegang bakul.... saya hanya memerhati sahaja... saya beri kebebasan utk mereka cari dan pilih buah tu sendiri... so, terdengar ler bermacam2 perbincangan di antara si abg dan si adik... tergelak saya.... saya plak dok sibuk tangkap gambar diorang... bukan aper, gambar2 itu kenangan.... 

Selesai memetik buah, kitorang beralih ke Lavender Farm melihat bunga2 yg cantik... disebabkan kami bertiga asyik bergambar berasingan, jadi dtg seorang pelancong perempuan menawarkan utk menangkapkan gambar kami bertiga.... hu3... seronok sgt !! bukan aper, susah nak beri kepercayaan pada org yg kiter x kenal... jd biler ader yg offer diri, saya sgt2 berbesar hati.... ader ler gambar kami anak-beranak yg cantik....

Selesai melawat semua kawasan, saya terserempak ngan isteri kawan satu tempat keje... dia siap belanja aiskrim utk saya dan anak2.... tima kasih banyak2 yer... sbb saya x tau pun yg dia bekerja kat situ... lenkali kalau saya gi sana lg, saya halo2 okies.... hu3... bleh dapat aiskrim free lg...^__~

Kat bawah ni, semua gambar2 sepanjang saya kat saya.... dan anak2 ler yg paling seronok.. sibuk bercerita keseronokan memetik buah strawberry... keseronokan mereka, rasanyer 7 keturunan pun x abis citer pada nenek dan keluarga... hu3... tima kasih anak2 kerana membahagiakan... walaupun kadang2 buat perangai, menguji gak ler kesabaran mama melayan.... aper pun, kita melengkapi antara satu sama lain kan?? love you, syg..... :)

Sekian....























No comments:

Post a Comment